ישראל נכנעה ללחץ האמריקאי – ותגדיל את הכנסת הדלק לרצועה
ממשל ביידן התנה את תמיכתו בהמשך הפעילות הצבאית של צה"ל, ודרש להכפיל ואף לשלש את הכנסת כמות הדלק היומית אל תוך עזה

בעקבות לחץ שהגיע בעיקר מהבית הלבן, הקבינט המדיני-ביטחוני של ישראל אישר ביום רביעי הגדלה 'מינימלית' באספקת הדלק לרצועת עזה כדי למנוע את החרפת המשבר ההומניטרי.

וושינגטון אמרה שהיא תמשיך לתמוך בפעולות צה"ל לחיסול חמאס, אך במקביל היא הגבירה את הלחץ על ירושלים ודרשה ממנה להגדיל את הסיוע לעזה כדי למנוע אבדות גדולות יותר.

(צילום: AP)

ממשל ביידן דרש למעשה להכפיל ואפילו לשלש את ההכנסה היומית הנוכחית של 60,000 ליטר דלק. דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, אמר: "הבהרנו שאנחנו רוצים לראות את הכנסת הדלק לא רק בכמויות שהיו במהלך הפסקת האש, אלא אפילו יותר".

וכך, על פי דיווחים בתקשורת, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדון בעניין ונכנע ללחץ האמריקאי. לפי דיווח אחד בתקשורת הישראלית, עזה תקבל 180,000 ליטר דלק ביום, ואילו בערוץ אחר דווח כי תאושר כניסה של 120 אלף ליטר דלק בלבד.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי אושרה כניסה של "תוספת מינימלית של דלק – ההכרחית למניעת קריסה הומניטרית והתפרצות מגיפות" אל "דרום רצועת עזה".

"ההיקף המינימלי ייקבע מעת לעת על ידי קבינט המלחמה, בהתאם למצב התחלואה והמצב ההומניטרי ברצועה", נמסר.

השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, שכיהן כשגריר ישראל בארה"ב, הסביר כי ההצבעה עבור הרחבת אספקת הדלק היא "קריטית" כדי להבטיח את המשך הגיבוי של וושינגטון למבצע הצבאי בעזה.

YOU MIGHT ALSO LIKE