12,000 מהגרים חצו את הגבול הדרומי ביום אחד השבוע - המספר הגבוה ביותר אי פעם
על פי הנחיות הממשל הפדרלי הגבול הדרומי נותר פתוח לרווחה ומיליוני מהגרים כבר ראו לנכון לנצל את הפריצה השיטתית כדי להשתקע בארה"ב

ארצות הברית קבעה שיא חדש ביום שלישי עם למעלה מ-12,000 מהגרים שחצו את הגבול הדרומי ממקסיקו לתוך שטח אמריקה, כך מסרו מקורות לפוקס ניוז.

למעלה מ-10,200 מהם נלקחו למעצר על ידי כוחות המכס והגנת הגבולות (ה-CBP) לאחר שחצו באופן בלתי חוקי, על פי מקורות הרשת.


השיא הקודם של מהגרים בהם נתקלו כוחות הביטחון ביום אחד נקבע על 10,000 בחודש מאי השנה, ערב שינוי הכללים הפדרליים לאופן שבו יעובדו חוצי הגבול.

עם זאת, הצעדים הנוקשים שהבטיח ביידן - שמהגרים שנכנסו למדינה באופן בלתי חוקי ייפלטו ויגורשו וכי יהיה צורך לעמוד בקריטריונים מסוימים לפני חציית הגבול - מעולם לא מומשו ואלפי מהגרים עדיין זורמים לגבול באופן בלתי חוקי מדי יום במשך 3 שנים ברציפות, כאשר המספר הכולל שחצו ב-3 השנים האחרונות קרוב לחצות את רף 10 מיליון האנשים.

כוחות משמר הגבול "הוכרעו" עד כדי כך, בשלוש מדינות הגבול, שאחד משני הגשרים הבינלאומיים באיגל פאס, טקסס נסגר בשבוע שעבר וגם המעבר הבינלאומי בלוקוויל, אריזונה נסגר.

הסגירות בוצעו "על מנת להפנות מחדש את הצוותים כדי לסייע למשמר הגבול האמריקני עם לקיחת מהגרים למעצר", נמסר מרשות המכס והגנת הגבולות.

למרות הכאוס, הממשל הפדרלי הרחיב את אפשרות השימוש באפליקציית CBP One שבה יורשו להשתמש עתה 1,450 איש שמדי יום ייכנעו בגבול ויגישו בקשה לאישור כניסה לארה"ב - האפליקציה מאפשרת להסתובב חופשי בשטח ארה"ב.

כשדיברה על הגבול בקליפורניה, אמרה אריקה פינהיירו, מנכ"לית שירותי המהגרים בחברת הסיוע המשפטי אל אוטרו, ל"ניו יורק פוסט":

"בדרך כלל הם יוכלו ללכת עד נמל הכניסה ולבקש שיטופלו, אבל הנמל אינו קרוב תמיד למבקשי המקלט, מלבד לאלו שיכולים לקבוע תור דרך אפליקציית CBP One".

"אז הם סוג של נאלצים [להיכנס] בין נמלי כניסה אם הם רוצים לבקש מקלט בארה"ב, וזה רק יוצר כאוס רב, גם עבור הסוכנות וגם עבור הארגונים שמנסים להגיב".

באמת, אולי ממשלת ארה"ב צריכה לשקול נוסח של התנצלות רשמית מטעמה על הסחבת ואי הנעימות אליהם ייחשפו חוצי הגבול בגבול הדרומי המוצף?.

YOU MIGHT ALSO LIKE