תשכחו ממנהטן: זו הפנינה החדשה של ניו יורק
אלפי חידות דיור שבבנייה, עשרות בתי מלון בהקמה ושטחי מסחר גדולים צפויים להעמיד את השכונה ברובע הקווינס לאחד המוצלחות בתפוח הגדול

העיר ניו יורק הצליחה להתאושש כלכלית מאז המכה שהנחיתה מגפת הקורונה – אבל נראה שאחת השכונות ברובע הקווינס מפתיעה את כולם.

לונג איילנד סיטי פורחת מבחינה עסקית, כפי שאמרה לורה רוטרוק, נשיאת ארגון לשיפור ושותפות עסקית בשכונה.

"המסדרונות המסחריים הראשיים של העיר ניו יורק כבר לא יהיו רק מנהטן", אמרה רוטרוק, והוסיפה: "לונג איילנד סיטי היא דוגמה לכך שניו יורק חזרה למסלול".

(צילום: Getty Images)

רוטרוק ובכירים עסקיים אחרים הסבירו כי כבר לא נכון למדוד את עוצמת הכלכלה של התפוח הגדול לפי כמות האנשים העוברים באזור ונתונים כלכליים אחרים שנגזרו לרוב ממחוז העסקים של מנהטן, זאת שכן יותר אנשים חיים, עובדים ומבלים באזורים מסביב.

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי התנועה הרגלית באזורי העסקים של ניו יורק ירד ב-33% מהשיעור שהיה לפני מגפת הקורונה, נתון עגום לעומת ערים אחרות בארה"ב, במיוחד אחרי שראש העיר אריק אדמס התגאה שהתפוח הגדול החזירה כמעט את כל מיליון המשרות שאבדו מאז פרצה המגפה.

אבל בלונג איילנד סיטי, התנועה דווקא עלתה בחמישה  אחוזים. ואחרי שנים שהיא משמשת כמרכז ייצור תעשייתי, היא התגלתה כשכונה שימושית במיוחד עם הרבה קרקע פנויה ואפשרויות לצמיחה כלכלית.

ההוצאה הקמעונאית זינקה ב-35 אחוזים בשכונה, בהשוואה ל-20% בברוקלין או לירידה דו ספרתית בלב האזור העסקי של מנהטן.

אלפי יחידות דיור נמצאות בבנייה והרובע המסחרי מתפתח בקצב אדיר, כמו גם 32 בתי מלון שנמצאים בהליכי הקמה. בינתיים, האוכלוסייה בלונג איילנד סיטי זינקה מ-70,000 בשנת 2010, למאה אלף בשנת 2020.

YOU MIGHT ALSO LIKE