משטרת לוס אנג'לס משתמשת בטכנולוגיה ישראלית – כדי לעקוב אחר הטלפון הנייד שלכם
אותה חברה הואשמה בעבר כי התוכנה שלה שימשה לאיסוף מידע נגד פעילים אנטי-ממשלתיים ופוליטיקאים מהאופוזציה. אבל LAPD מתעקשת שהיא פועלת לפי החוק

למשטרת לוס אנג'לס יש גישה חופשית לנתוני הפלאפון והמדיה החברתית של תושבי המחוז, זאת על ידי שימוש בטכנולוגיה שפותחה על ידי חברה ישראלית. כך פורסם באתר החדשות המקומי, Knock LA.

על פי הפרסום, LAPD משתמשת בפיתוח של חברת Cobwebs Technologies, המאפשר "גישה ללא צו למידע האישי שלך" ובבינה מלאכותית שמסייעת לפקח על הציבור.  

בדיווח של העיתון המקומי, נכתב: "משטרת אל.איי רכשה בשנת 2022 מנוי שנתי בסך כמעט 200,000 דולר, זאת בעזרת מענק של 600 אלף דולר מהמשרד לביטחון המולדת, המתמקד במניעת טרור באזורים ערוניים".

רכישת התוכנה הגיעה לאחר שמטא - חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ, אסרה על חשבונות של חברת Cobweb בשל מעמדה כ"חברת מעקב להשכרה" בה נעשה שימוש נגד "פעילים, פוליטיקאים אופוזיציונים ופקידי ממשל בהונג קונג ומקסיקו", נכתב ב-Knock LA, שציטט את הדו"ח שפרסמה Meta.

"הדו"ח דוחה את הטענות של החברה, לפיה היא עוקבת רק אחר פושעים ומחבלים".

בהצהרה לתקשורת, LAPD מסרה שהיא משתמשת בתוכנה כדי "לאחד מידע המפורסם בפומבי או זמין באופן מסחרי אף אנונימי, זאת ביחס לחקירות פליליות".

"החקירות הללו כוללות פשעים חמורה (כמו רצח, שוד וכו'), יחד עם איומים על ביטחון הציבור (כמו ירי המוני) ותשתיות קריטיות", נכתב בהודעת המשטרה, שהוסיפה כי "Cobwebs מסייעת רבות ל-LAPD בחקירות אלה עם עיבוד נתונים רלוונטיים שמוגשים כחוק. טכנולוגיה זו מובלת ביותר בפריסה ובשימוש שלה. אנו מיישמים תהליך פיקוח ובקרה בעת שימוש בתוכנה".

YOU MIGHT ALSO LIKE