מכת הגניבות בלוס אנג'לס מזנקת – ודווקא בסן פרנסיסקו היא צונחת
הנתונים הפתיעו רבים בעיקר לאור העובדה שאזור המפרץ ידוע לשמצה באחוזי פשיעה גבוהים ביותר. ועדיין - ניו יורק, עיר המלאכים ודאלאס עוקפות אותה ובענק

מכת הגניבות מחנויות ברחבי ארצות הברית היא בעיה ידועה, אך דוח חדש הבודק את אחוזי הפשיעה הללו – מצא נתונים שהפתיעו רבים.

המחקר השווה בין נתונים של רשויות אכיפת החוק ושיעור הגניבות מחנויות למספרים שנראו לפני מגפת הקורונה, זאת ב-24 ערים גדולות בארה"ב.

סן פרנסיסקו מוכת הפשע – המלאה בסמים, הומלסים וסובלת מגניבות רבות, הייתה באופן מפתיע בין הערים שראו ירידה בשיעורי הפשיעה, זאת של חמישה אחוזים בין ינואר 2019 ליוני 2023.

יתרה מכך, הדיווחים על גניבות מחנויות ירדו ב-35 אחוזים במחצית הראשונה של השנה הנוכחית לתקופה המקבילה ב-2022, שזו הצניחה הגדולה ביותר מתוך כל 24 הערים שנבדקו.

נתונים אלה מפתיעים במיוחד שכן הביזה והשתוללות הפשיעה גרמה לקריסה של אזור הקניות הראשי בסן פרנסיסקו, היוניון סווקר, כאשר רשתות גדולות ועסקים מקומיים נמלטו בזה אחר זה – כמו איקאה, סטארבקס, נורדסטרום ועוד רבים.

העיר שראתה את הזינוק הגדול ביותר בפשיעה היא ניו יורק, עם עלייה של 64 אחוזים. נתונים אלה מגיעים כחצי שנה אחרי שראש העיר אריק אדמס הכריז על תוכנית חדשה עבור עסקים שיוכלו לדווח בקלות על גניבה מחנויות, כמו גם הקמת תוכנית שמירה שכונתית ועוד.

לוס אנג'לס, כאמור, הגיעה למקום השני והלא מכובד, עם עלייה של 61 אחוזים בגניבה מחנויות. רק בשישה החודשים הראשונים של 2023, עיר המלאכים ראתה זינוק מחריד של 109 אחוזים.

אחריהן, נמצאות וירג'יניה ביץ', דאלאס, ראלי, בוסטון ופיטסבורג.

רק שבע הערים הללו ראו עלייה בפשיעה מאז ינואר 2019, כאשר 17 הנותרות רשמו ירידה – כולל ערים מפתיעות כמו שיקגו, נאשוויל ומיניאפוליס.

YOU MIGHT ALSO LIKE