מפגין פרו-פלסטיני הצית את עצמו מחוץ לקונסוליה ישראלית בארה"ב
לא פורסמו פרטים על זהותו של המפגין, שנפצע באורח אנוש וגרם לכיוות למאבטח שניסה לעצור את "המחאה הפוליטית הקיצונית", כפי שתיארה המשטרה המקומית

מפגין פרו-פלסטיני נמצא במצב אנוש לאחר שהצית את עצמו ביום שישי מחוץ לקונסוליה הישראלית באטלנטה, ג'ורג'יה, במה שהמשטרה מכנה מחאה פוליטית "קיצונית".

מאבטח הקונסוליה ניסה לעצור את ההצתה ולכבות את האש, וספג כוויות. כך מסרו כוחות החירום, שלא פרסמו את מצבו של השומר.

מפקד משטרת אטלנטה, דארין שירבאום, סיפר לכתבים כי המפגין – ששמו, גילו או מינו לא פורסמו לתקשורת – הגיע למבנה הקונסוליה הישראלית, שם יש גם כמה עסקים נוספים, ושפך על עצמו בנזין.

"אנחנו מאמינים שזו צעד מחאתי פוליטי קיצוני... לפי הדיווחים, היה דגל פלסטיני במקום והוא היה חלק מהמחאה", אמר שירבאום.

מפקד מחלקת הכבאות המקומית, רודריק סמית', אמר לתקשורת כי "המאבטח הבחין באדם שמנסה להצית את עצמו", זאת זמן קצר לאחר שהמפגין הגיע אל מחוץ לבניין הקונסוליה, בשעות הצהריים. השומר "ניסה מיד לעצור את האדם, אך לא הצליח".

"שני האנשים סבלו מכוויות", אמר סמית', שהוסיף כי המאבטח נכווה בידו וברגלו, בזמן שהמפגין כאמור נמצא במצב אנוש.

משרדר ה-FBI הצטרף לחקירת האירוע לצד הרשויות המקומיות.

הקונסולית הישראלית ענת סולטן-דדון, מסרה בהצהרה: אנו עצובים לגלות על ההצתה העצמית בכניסה לבניין. זה טרגי לראות את השנאה וההסתה כלפי ישראל באים לידי ביטוי בצורה כל כך מחרידה. קדושת החיים היא ערך עליון עבורנו. תפילותנו עם קצין הביטחון שנמצא בעת שניסה למנוע את המעשה הטרגי".

שירבאום התייחס לכוננות הגבוהה של כוחות הביטחון ואמר כי "יש לנו סיורים ייעודיים המתרחשים במקום הזה, ובגם בקהילות יהודיות ומוסלמיות אחרות בעיר. אנחנו מאמינים שהבניין הזה בטוח, ואנחנו לא רואים כאן שם איום".

YOU MIGHT ALSO LIKE