בתים במקום תפוזים: ההחלטה שתשנה את הנוף בוואלי לוס אנג'לס
כמעט כל מי שגר באזור מכיר את החורשה עם כ-1,400 עצי תפוזים שנמצאים שם כבר כמאה שנה. אבל רובם הולכים לפנות את מקומם עבור למעלה מ-20 בתי קרקע

ממש בלב עמק סן פרננדו, לאורך הגבול עם וודלנד הילס וטרזנה, משתרעת לה חורשה של כ-1,400 עצי תפוזים שמקשטת את האזור עוד מאז תחילת שנות ה-20.

אבל אחרי כמאה שנים, הטבע יהפוך לזיכרון בלבד, שכן הרשויות החליטו לעקור כ-1,100 מהעצים כדי לפנות את המקום ל-21 בתי קרקע.

ונראה שהמהלך היה בלתי נמנע. כך לפחות אומרים גורמים בכירים בלוס אנג'לס, כמו בראד רוזנהיים, יועץ העובד עם המוסד הפיננסי המקומי בורשטיין אנטרפרייסז.

רוזנהיים הסביר כי רוב עצי התפוזים כבר לא בריאים ובכלל לא מניבים פירות, אבל כמה מאות מהם עדיין יעמדו במקום ויוסיפו לאסתטיקה השכונתית.

חבר מועצת העיר של לוס אנג'לס, בוב בלומנפילד, דיבר על המהלך העירוני עוד במרץ 2020. "אנחנו לא יכולים למנוע את הפיתוח. זה רכוש פרטי, וסביר להניח שיחליטו לפתח את האזור. אנחנו לא יכולים להכריח אף אחד לשמור על מטע התפוזים כנכס", אמר אז בראיון לרשת 'פוקס 11'.

התושבים כמובן חלוקים בנושא. רוב הולמן, , מנהל של קרן Bothwell Ranch שהוקמה כדי להציל את החורשה, התאכזב מההחלטה לבנות בתי קרקע שכן הוא פעל להפוך את מטע עצי התפוזים לאתר היסטורי שיהיה פתוח לקהל הרחב.

גם ג'ף בורנשטיין נאבק ברעיון לעקור את העצים, ועכשיו הוא מאיים במשפט: "זו האפשרות היחידה שיש לאדם שגר בוואלי".

אבל גולדי שון, שגרה ליד חורשת העצים מזה שבע שנים, אמרה שהיא משבחת את היזם שדוחף לפיתוח האזורי.

"הוא דיבר עם השכונה, דן איתנו על הדברים. הוא עושה  עבורנו שינויים, ועושה הכל כדי להתאים את הרעיון לשכונה ולאנשים שחיים כאן".

עם פרסום החדשות, חבר המועצה בלומנפילד שיחרר הצהרה חדשה:

"למרות שהלוואי שיכולנו להציל את כל החרושה, אני מאוד שמח ששליש ממנה יישמר ויתוחזק על ידי רשות הנופש והשימור של ההרים (MRCA). אני מודה ל-MRCA שמשתפת פעולה ושבורשטיין אנטרפרייסז מוכן לתרום חלק ניכר מהאתר".

"הנהלת MRCA מבטיחה לציבור שהיא תמשיך לתחזק את החורשה, שתהיה נגישה לציבור. שימור חלק מהעצים והאתר כעדות להיסטוריה של העמק, הוא ניצחון גדול, כאשר השטח שנותר ישמש לבתים עבור משפחות, בדיוק כמו כל הקהילה מסביב", הוסיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE