אחרי חודשיים של שתיקה: מזכ"ל האו"ם התייחס לאונס הנשים הישראליות - אבל בהסתייגות
למזכ"ל הארגון לקח 55 יום לדבר על פשעי המין שביצעו מחבלי חמאס - ועדיין הגדיר אותם כ"דיווחים" בלבד אותם יש "לחקור". זאת כאשר את ישראל הוא מאשים מבלי להניד עפעף

אחרי כמעט חודשיים של שתיקה מחרישת אוזניים של ארגונים בינלאומיים, מזכ"ל האו"ם התבטא לראשונה על ההתעללות המינית שעברו הנשים והבנות הישראליות על ידי מחבלי חמאס.

אנטוניו גוטרש פרסם ביום רביעי פוסט ברשת החברתית X, שם כתב: "ישנם מספר גדול של דיווחים על אלימות מינית במהלך מעשי הטרור המתועבים של חמאס ב-7 באוקטובר, שיש לחקור אותם ולהעמידם לדין".

(צילום: Getty Images)

"יש לגנות אלימות על בסיס מגדר. בכל זמן. בכל מקום", הוסיף מזכ"ל ארגון האומות המאוחדות, שבעה שבועות אחרי המתקפה האכזרית על יישובי העוטף – במהלכם גוטרש גינה את ישראל פעם אחר פעם.

אבל בישראל לא שוכחים את ההתעלמות במשך 55 ימים והצביעות המרגיזה. השגריר גלעד ארדן כתב בעמוד שלו:

"דברי המזכ"ל רק מחדדים את העובדה שכאשר מדובר בנשים ישראליות, עדיין צריך 'לחקור' אלימות מינית שהוכחה על ידי רשויות המדינה. מבחינתו, בכל הנוגע לנשים ישראליות, אתה יכול לפקפק בעובדות ולחכות 55 ימים כדי לקרוא לגורם לא ידוע לערוך 'חקירה'. הוא לא מכיר בכך שחמאס ביצע את הפשעים האלה!".

ארדן המשיך ותקף בחריפות: "המזכ"ל בסה"כ מנסה לצנן את הכעס המוצדק של רבים בעולם על שתיקתו ושתיקת האו"ם. באופן מפתיע, בכל הנוגע לטענות של חמאס ו'משרד הבריאות בעזה' נגד ישראל, מבחינתו אין ספק ואין צורך ב'חקירות'".

לבסוף, השגריר הישראלי באו"ם ציין כי בשבוע הבא הוא יערוך אירוע בו יציג את הממצאים במוכיחים שחמאס ביצע פשעי מין.

YOU MIGHT ALSO LIKE