עשרה טיפים לאורח חיים שמפחית את הסיכוי לסרטן בעד 70%
חוקרים מאונ' בבריטניה בדקו נתונים של כ-95,000 מבוגרים וקבעו שורה של המלצות שישפרו את חייכם – כמו הימנעות ממזון מהיר ומאלכוהול, הנקה ופעילות גופנית

ממצאים של מחקר חדש שפורסם לאחרונה, הציגו עשרה טיפים לאורח חיים – שאם תעקבו אחריהם, תוכלו להפחית את הסיכון שלכם לחלות בכל סרטן בלפחות 70%.

המחקר שנערך באוניברסיטת ניוקאסל בבריטניה, בוצע כדי לבדוק עשר המלצות דומות שנקבעו בעבר על ידי הקרן העולמית לחקר הסרטון (WCRF) והמכון האמריקאי לחקר הסרטן, ה-AICR.

החוקרים השתמשו בנתונים של 94,778 מבוגרים בגיל ממוצע של 56 שנים, שדיווחו על התזונה והפעילות הגופנית שלהם, כמו גם על מסת הגוף (BMI) והיקף המותניים. הם גם השתמשו בנתוני רישום סרטן כדי לעקוב אחר אבחנות של המחלה במהלך תקופת המחקר של שמונה שנים.

כ-7,296 משתתפים, שהם שמונה אחוזים, חלו בסרטן במהלך תקופת המחקר.

וכך גובשו הצעות המובילות להורדה ניכרת בסיכוי לחלות בסרטן, כאשר אחת מהן היא הנקה – שכן היא גורמת לשינויים הורמונלים המורידים את כמות האסטרוגן שהגוף נחשף אליו לאורך החיים. עודף אסטרוגן, נקשר לסיכון מוגבר לסרטן.

מזון מהיר כמובן גם נקשר לסרטן, שכן הוא גורם עיקרי לעודף משקל. גם צריכה מוגברת של בשר אדום מעובד מכיל חומרים שכאשר מתפרקים בגוף – הם יכולים לפגוע בתאים המצפים את המעי ובכך מגדירים את הסבירות לסרטן.

כדי להימנע מסרטן – כדאי להימנע מאלכוהול, שכן בגוף הוא מתפרק לחומר בשם אצטלהיד שעלול לעשות נזק ל-DNA ולגרום לשורה של סוגי סרטן.

ואלו הן עשר ההמלצות:

  1. להישאר בטווח ה-BMI הבריא, שהוא בין 18.5-24.9.
  2. לבצע שעתיים וחצי של פעילות גופנית בשבוע.
  3. לצרוך תזונה מאוזנת, שכוללת לפחות 30 גרם של סיבים ביום, ולפחות חמש מנות של פירות וירקות.
  4. להגביל את צריכת המזון המהיר.
  5. להימנע מלאכול יותר משלוש מנות של בשר אדום בשבוע.
  6. להימנע ממשקאות עם תוספת סוכר.
  7. לא לצרוך אלכוהול.
  8. להתרחק מתוספי מזון שמתיימרים למנוע סרטן.
  9. לנשים – לשאוף להניק במשך שישה שבועות.
  10. להקשיב להנחיות הרופאים.

YOU MIGHT ALSO LIKE