התגובה המעוותת של ר"מ אירלנד לשחרור הילדה החטופה משבי החמאס
"ילדה תמימה שהלכה לאיבוד – ונמצאה" – כך הגיב ראש ממשלת אירלנד לשחרורה משבי החמאס של אמילי הנד בת ה-9, המחזיקה באזרחות אירית

ראש ממשלת אירלנד, ליאו אריק ורדקר, עקב אחר ההתפתחויות בין ישראל לחמאס שכן אחת מהחטופות, אמילי הנד בת ה-9, מחזיקה באזרחות אירית.

עם חזרתה של אמילי לשטח ישראל והאיחוד המרגש עם אביה – רה"מ ורדקר הביע את שמחתו, אך בדרך הזויה ובזויה, שכן הוא פשוט התעלם מהעובדה שהילדה, שציינה את יום הולדתה התשיעי בשבי, נחטפה.

"זהו יום שמח ביותר ותחושת ההקלה היא עצומה עבור אמילי הנד והמשפחה שלה. ילדה תמימה שהלכה לאיבוד, נמצאה כעת והוחזרה, ואנחנו נושמים לרווחה. התפילות שלנו נענו", כתב ראש ממשלת אירלנד בחשבון שלו ב-X.

בזכות הפיצ'ר החדש של הרשת החברתית, Community Note, גולשים רבים סימנו את הפוסט של ורדקר, ובסמוך לדבריו נוסף טקסט המסביר מה אירע לאמילי הקטנה.

כזכור, אביה של אמילי – תומאס שהוא אזרח אירי, התראיין מספר פעמים לכלי התקשורת והשב את תשומת הלב העולמית לסיפורה. כאשר בהתחלה היה חשד כי אמילי נרצחה במתקפה על יישובי העוטף, תומאס אמר ל-CNN כי הוא מעדיף לחשוב שהיא אינה בין החיים מאשר לדמיין אותה במנהרה בידי מחבלי חמאס.

אבל אחרי כחודש, הרשויות הישראליות פנו אליו ואמרו לו שאמילי בחיים, והיא בת ערובה.

אתמול, כחלק מעסקת החטופים, חמאס שחרר 13 ישראלים ובהם את אמילי, שהחיבוק שלה עם אביה לא השאיר עין יבשה.

YOU MIGHT ALSO LIKE