הפתיעה: המדינה האירופאית שמקדמת חקיקה שתחרים לחלוטין את חמאס
עם ההכרה כי מדובר בטרוריסטים, החוק יתן לרשויות כלים להתמודד עם פעילות הארגון ואלה התומכים בו – כמו גירוש "אנשים מסוכנים" וזירוז הליכים נגד "טרוריסטים פוטנציאליים"

על אף הניטרליות, שוויץ הודיעה שהיא מגבשת חקיקה שתאסור על כל פעילות של חמאס – אותו היא מגדירה כארגון טרור, כמו רבות מהמדינות בעולם.

החוק שיוגש לפרלמנט, יספק למדינה את הכלים המשפטיים הדרושים כדי להתמודד עם כל פעילות של חמאס או תמיכה בארגון בתוך שוויץ.

(צילום: Getty Images)

בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, המועצה הפדרלית מסרה שהיא מאמינה שהחרמת חמאס היא "התגובה המתאימה ביותר" למתקפה שביצע הארגון ב-7 באוקטובר.

"האיסור נועד למנוע פעילות טרור של הארגון הזה, ושל האנשים התומכים בהם", אמרה שרת המשפטים אליזבת באום-שניידר, שהוסיפה כי האיסור על חמאס יקל על גירוש "אנשים מסוכנים" ויזרז הליכים פליליים נגד "טרוריסטים פוטנציאליים".

הצעד מבורך, אך התהליך עשוי להיות מעט איטי, שכן המועצה הורתה למחלקת המשפטים, למשטרה הפדרלית ולמחלקת ההגנה להגיש את טיוטת החקיקה עד סוף פברואר הקרוב.

בינתיים, הוחלט להפסיק את שיתוף הפעולה עם שלושה NGO’s פרו-פלסטיניים, כלומר ארגונים לא ממשלתיים, זאת על בסיס 'הפרת חוזה של קוד ההתנהגות וסעיף נגד אפליה', כפי שדווח בכלי תקשורת מקומיים.

על פי הדיווחים, הרשויות השוויצריות בדקו שישה NGO’s פלסטינים וחמישה ישראלים, כדי לקבוע אם הם עומדים בסטנדרטים של המדינה. עבור שמונה מהארגונים הנותרים לא נמצאו אי סדרים.

לצד ההכרזה על קידום החקיקה ביום רביעי, ממשלת שוויץ מזרה כי היא "מכירה בזכותה של ישראל להבטיח את ההגנה והביטחון שלה, ומדגישה כי הגנת אזרחים וכיבוד המשפט ההומניטרי הבינלאומי, הן חובות המוטלות על כל הצדדים".

YOU MIGHT ALSO LIKE