הפסקת אש כבר בימים הקרובים: חמישה ימים של שקט תמורת עשרות בני ערובה
על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', עשרות חטופים ישוחררו משבי החמאס בקבוצות קטנות בכל 24 שעות - בעוד שישראל תאפשר הכנסת כמות משמעותית של סיוע הומניטרי

מגעים מתקדמים מאוד לעסקה בין ישראל לחמאס בחסות ארצות הברית, במסגרתה עשרות נשים וילדים ישוחררו משבי החמאס בתמורה להפסקת אש בת חמישה ימים. כך דווח ביום שבת ב'וושינגטון פוסט', שציטט מקורות המעורבים במו"מ.

כחלק מההסכם שנכתב על גבי שישה העמודים, כל הצדדים יקפיאו את פעולות הלחימה שלהם למשך חמישה ימים לפחות, בעוד ש"50 בני ערובה ראשונים, או יותר, ישחוררו בקבוצות קטנות בכל 24 שעות".

(צילום: Getty Images)

בדיווח של ה'פוסט' נטען כי ייערך מעקב אווירי אחר תנועת הקרקע במהלך נצירת האש, שנועדה גם לאפשר הכנסה של כמות משמעותית של סיוע הומניטרי לתוך הרצועה, כולל דלק.

בשלב זה, עוד לא נמסרה תגובה מיידית מהבית הלבן או ממשרד ראש ממשלת ישראל. דובר שגרירות ישראל בוושינגטון אמר כי "אנחנו לא מתכוונים להגיב" על שום עניין הקשור למצב בני הערובה.

ובכל זאת, המקורות ששוחחו עם ה'וושינגטון פוסט' טענו כי העסקה המדוברת תתחיל כנראה כבר בימים הקרובים.

מתווה ההסכם נרקם במהלך שבועות של שיחות בדוחה, בירת קטא, שם מתווכים המייצגים את ישראל וחמאס ודיפלומטים ערבים אחרים ניהלו את הדיונים.

ביום שישי, ראש המטה לביטחון לאומי של ישראל, צחי הנגבי, אמר לעיתונאים כי קבינט המלחמה הסכים פה אחד כי הפסקת אש זמנית יכולה להתקיים רק לאחר "שחרור מאסיבי של בני הערובה שלנו... והיא תהיה מוגבלת וקצרה, כי לאחר מכן אנחנו נמשיך לעבוד כדי להשיג את יעדי המלחמה שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE