הבדידות מסוכנת לבריאות כמו עישון של כמעט חפיסת סגריות שלמה ביום
ממש כמו טבק, השמנת יתר והתמכרויות – הבדידות, שהיא תופעה הולכת וגדלה, יכולה להשפיע מאוד על הבריאות ולהגביר את הסיכון למוות מוקדם ב-39 אחוזים

הבדידות הפכה לאיום של ממש עם עידן הרשתות החברתיות והגיעה לשיאה במגפת הקורונה. ארגון הבריאות העולמי הכריז כי התופעה החברתית היא "איום בריאותי דחוף" עם סיכונים חמורים כמו עישון של עד 15 סיגריות ביום.

"הבדידות חוצה גבולות והופכת לדאגה עולמית לבריאות הציבור, המשפיעה על כל היבט של בריאות, רווחה ופיתוח", אמר השבוע שליח הנעור של האיחוד האפריקאי, צ'ידו מפמבה – שהוא והמנתח הכללי של ארה"ב, ד"ר ויווק מרת'י עומדים בראש הוועדה הבינלאומית של ה-WHO לקשר חברתי.

(צילום: Shutterstock)

משימתם בת שלוש השנים היא להילחם במגפת הבדידות, אשר כאמור החמירה עם הסגרים בהוטלו במהלך מגפת הקורונה.

בהודעה של מפמבה, נטען כי ה-WHO מצא שכל אחד מארבעה אנשים סובל מבידוד חברתי, בעוד שבין 5 ל-15 אחוזים מהמתבגרים חווים בדידות.

הוועדה של הארגון הבינלאומי הגיעה בעקבות מחקר של אונ' גלזגו בסקוטלנד, שמצא כי חוסר אינטראקציה עם חברים או משפחה עלולה להגביר את הסיכון למוות מוקדם ב-39%. מחקרים רבים הראו כי בדידות מעלה את הסיכון לחרדה, דיכאון, תפקוד נמוך של מערכת החיסון, בעיות לב ואף הצטמקות מוחית.

מרת'י אמר בהצרה כי "בהתחשב בהשלכות הבריאותית והחברתיות העמוקות של בדידות ובידוד, יש לנו מחויבות להשקיע את אותם המאמצים בשיקום המרקם החברתי של החברה שלנו, כמו שעשינו בדאגות בריאותיות עולמיות אחרות – כמו שימוש בטבק, השמנת יתר והתמכרויות".

YOU MIGHT ALSO LIKE