בפעם השלישית תוך פחות משבוע: ירי על בית ספר יהודי
הפיגוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות, כאשר אף אדם לא נפצע אך חזית המבנה נפגעה ובמקום נמצאו תרמילי כדורים. "הקהילה היהודית והמוסדות הפכו ליעד לפשעי שנאה"

בית ספר יהודי במונטריאול, קנדה, נפגע מירי אש חיה ביום ראשון - במתקפה שלישית תוך פחות משבוע נגד מוסד לימודים יהודי בעיר השנייה בגודלה במדינה.

המשטרה המקומית מסרה כי הם קיבלו מספר דיווחים על ירי בסביבות השעה 5:00 בבוקר. כמו בשני האירועים הקודמים, גם הפעם איש לא נפצע, אך חזית מבנה הישיבה נפגעה עם סימני פגיעת כדורים ותרמילים שנמצאו במקום. כזכור, המשטרה המקומית דיווחה כי בבתי הספר האחרים נמצא חור כתוצאה מירי על דלת הכניסה של המוסד.

(צילום: רדיו קנדה)

בשלב זה, עוד לא נקבע קשר בין שלושת אירועי הירי על בתי הספר.

ליונל פרז, דובר הישיבה, אמר במסיבת עיתונאים מחוץ למוסד: "זה עצוב לראות שהקהילה היהודית והמוסד שלנו הפכו ליעד לפשעי שנאה ולאלימות". הוא כינה את התקרית כ"פיגוע טרור", ואמר כי בעוד שהקהילה מודאגת מהאירועים האחרונים, היא "לא תאפשר להטיל אימה עליה".

כמו בכמעט כל מקום בעולם, גם קנדה רואה עלייה באנטישמיות והפגנות פרו-פלסטיניות חמורות. ביום רביעי, התפתחה קטטה באוניברסיטת קונקורדיה במונטריאול בין מפגינים למען הפלסטינים למפגינים התומכים בישראל. מספר אנשים נפצעו ונעצרו בתקרית.

בטורונטו, המשטרה דיווחה כי בשלושת השבועות הראשונים לאחר ה-7 באוקטובר, פשעי השנאה נגד יהודים וגם נגד מוסלמים יותר מהכפילו את עצמם לעומת כלל התקריות שנרשמו בשנת 2022.

בפרבר של מונטריאול, בעיר המפסטד שם יש אוכלוסייה יהודית גדולה, ראש העיר הודיע כי הוא מתכנן לאשר חקיקה שבעזרתה הרשויות יוכלו לקנוס ב-1,000 דולר כל מי שייתפס מסיר כרזה של החטופים הישראלים, כאשר כל הכספים ייתרמו לישראל.

YOU MIGHT ALSO LIKE