"חוזרים הביתה": יהודים אמריקאים מתחברים מחדש לדת ולמסורת
מאות רבנים מארה"ב מדווחים על מגמה מרגשת במיוחד של יהודים שחוזרים לשורשים שלהם ומתגאים בדת שלהם, גם אם הם חילונים לחלוטין. "הנסיבות נוראיות – אבל זה חזק מאוד"

המתקפה האכזרית ביותר על העם היהודי מאז השואה, והאנטישמיות המכוערת שהפכה לטרנד עולמי – גרמה להתפכחות של רבים מהעם שלנו.

וכך, רבנים בארצות הברית מדווחים כי הם רואים 'תחייה רוחנית' בקרב היהודים האמריקאים, למורשת ולמסורת הדתית שלהם, זאת בהפגנה מרגשת של אחדות לאומית.

(צילום: Chabad.org)

בסקר שנערך על ידי חב"ד ותוצאותיו פורסמו ביום שלישי, נחשף כי 99 אחוזים מ-211 הרבנים שהשתתפו בשאלות "הראו עלייה בתרגול האישי של מסורות ומצוות יהודיות".

הרב מוטי זליגסון, דובר Chabad.org שבסיסו בניו יורק, אמר כי "היהודים מחזקים את אמונתם ומכירים בכך שהם חלק מקהילה גדולה יותר. הם מוצאים דרכים משמעותיות להתחבר ליהדות שלהם ולאנשים בלהם".

הסקר מצא כי יותר מ-86% מהרבנים ציינו כי במהלך החודש האחרון, הם ראו עלייה בנוכחות בשיעורים שלהם ובשימוש בשירותים שלהם. לטענתם, הזינוק הפתאומי באמונה ובגאווה במורשת היהודית, נראתה בעיקר בקרב חילונים, סטודנטים ואנשי סגל יהודים בקמפוסים ברחבי המדינה.

משפחות "מחפשות חינוך יהודי לילדים שלהם לאחר שהזניחו את הנושא במשך שנים", נטען בדו"ח, בעוד שאחד הרבנים דיווח כי "מישהו שהגיע לחב"ד רק פעמיים בחייו – קנה עכשיו סט תפילין חדש".

יתרה מכך, מספר הולך וגדל של יהודים מציגים את הסמלים הדתיים והלאומיים שלהם – כמו מזוזה או מגן דוד.

וכאמור, סטודנטים יהודים מתחברים יותר לדתם בעוד שרמות האנטישמיות בקמפוסים עלו לרמות מדאיגות ביותר.

רב אוניברסיטת אלבמה, קוסי ליפסקייר, אמר: "זו תקופה קשה, והם בלחץ. אבל הם חוזרים הביתה. לצערי הנסיבות הן נוראיות, אבל מה שאנחנו רואים זה דבר חזק מאוד".

YOU MIGHT ALSO LIKE