תא סטודנטים יהודי פרו-פלסטיני הושעה מאונ' קולומביה
הנהלת המוסד האקדמי הטילה סנקציות על ארגון 'קול יהודי לשלום' ו'סטודנטים למען צדק בפלסטין' - בעוד שהאחרונים ממש חגגו את פיגוע הטרור האכזרי על ישראל

אחרי למעלה מחודש של הפגנות אנטי-ישראליות ואנטישמיות קיצוניות באוניברסיטת קולומביה, ההנהלה הודיעה ביום שישי כי היא משעה את תא הסטודנטים למען צדק בפלסטין, ה-SJP, וקול יהודי לשלום, JVP, זאת בשל הפרת מדיניות המוסד האקדמי.

ההחלטה התקבלה לאחר שתאי הסטודנטים "הפרו שוב ושוב את מדיניות האוניברסיטה הקשורה לקיום אירועים בקמפוס, והגיעו לשיאו באירוע לא מורשה ביום חמישי אחה"צ, שהתקיים למרות האזהקות, וכלל רטוריקה מאיימת ומפחידה".

(צילום: Getty Images)

רק ביום חמישי האחרון נערכה בקמפוס הפגנה אנטי-ישראלית מובהקת המאשימה ב"רצח עם", אחרי שבתחילת המלחמה הסניף של SJP ממש חגג את מתקפת הטרור שביצעו מחבלי חמאס באזרחי ישראל.

"רגע היסטורי וחסר תקדים עבור הפלסטינים בעזה", אמרו אז הסטודנטים האנטישמיים, שהוסיפו: "שום דבר אחר לא עובד" כך ששפיכות דמים תימשך בשל המצב.

ג'רלד רוסברג, סגן נשיא בכיר של האוניברסיטה, פרסם הצהרה שמסבירה המסבירה את הפעולות שיינקטו:

"השעיה פירושה ששתי הקבוצות לא יהיו זכאיות לקיים אירועים בקמפוס או לקבל מימון מהאוניברסיטה. ביטול ההשעיה תהיה מותנית בכך ששתי הקבוצות יפגינו מחויבות לעמידה במדיניות המוסד לצד דיון בין הנהגת הקבוצה ובכירי האונ'".

"בתקופה הטעונה הזו, אנחנו מחויבים לתת מקום לקבוצות סטודנטים להשתתף בוויכוח, הסברה ומחאה. זאת בתנאי שחברי הקהילה מקיימים את הכללים ומשתפים פעולה עם מנהלי האוניברסיטה, שעליהם חובה להבטיח את שלומם של כל אחד מחברי הקהילה", הוסיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE