"הוא זרק עליו את המגפון וניסה להתגרות בו": נחשפה עדות מרגעיו האחרונים של המפגין היהודי שנרצח בסמוך לוס אנג'לס
חברו של פול קסלר שהוכה למוות ביום ראשון האחרון משוכנע שהייתה תקיפה במתכוון ומתאר דפוסי פעולה אגרסיביים מצד החשוד בדקות שקדמו לאירוע הטרגי. "שלא ינסו לעוות המציאות ולהציג את זה כאילו זה לא קרה או נראה, זה קרה ונראה"

מפגין פרו ישראלי שלדבריו היה נוכח בעימות הקטלני שהוביל למותו של פול קסלר ביום ראשון האחרון בווסט לייק וילג', סיפר בראיון לרשת פוקס כי החשוד במעשה התגרה ללא הרף במנוח. 

עד הראיה, ג'ונתן אוסווקס, יהודי אמריקאי שתועד עם קסלר כשהם מניפים את דגלי ארה"ב וישראל במהלך האירוע, תיאר במהלך הריאיון את השתלשלות העניינים.

לדברי אוסווקס, מיד לאחר שהחשוד, בשנות ה-50 לחייו, סיים לצעוק במגפון מול פרצופו של קסלר, הוא הטיח בו את מכשיר הכריזה.

"אני בבירור ראיתי את המגפון מושלך לעברו של קסלר מצידו של התוקף. הוא הנחית את המכה, בכך אין ספק. שלא ינסו לעוות המציאות ולהציג את זה כאילו זה לא קרה או נראה, זה קרה ונראה". 

פול קסלר מפונה בעודו בהכרה לבית החולים ביום ראשון בערב. לפנות בוקר יום שני נקבע מותו

למרות זאת, במסיבת העיתונאים שערך אמש שריף מחוז ונטורה, ג'ף פרייהוף, הוא טען כי ישנה סתירה בעדויות והיא זו שמנעה את מעצרו של החשוד באחריות למותו של קסלר. 

פרייהוף אף הוסיף כי יממה לאחר האירוע, החשוד עוכב למשך שעתיים בזמן שבוצע חיפוש במכוניתו ובביתו. 

שעות קודם לכן באותו היום, נקבע מותו של קסלר כתוצאה מדימום מוחי ונסיבות מותו אמנם הוגדרו על ידי הפתולוג המחוזי כרצח, אך במסיבת העיתונאים הוסבר שכל הכיוונים נבדקים כולל גרימת מוות שלא במתכוון. 

בשלב זה לא ברור מה בדיוק חיפשה המשטרה בנכסיו של החשוד והאם אותר משהו. גם פניית רשת פוקס לקבלת מענה בנוגע לחיפוש ולתשאול שעבר החשוד על ידי השוטרים, עוד בזמן שקסלר דימם על הקרקע, לא נענתה עד כה.

ביום התקרית הקטלנית, מספר אוסווקס כי החשוד שהוצג על ידי המשטרה כאחד מאלו שהזעיקו את כוחות ההצלה, אינו תמים בכלל והוא התגרה במפגינים הפרו הישראלים על ידי התעמתות עימם באמצעות זעקות מגפון ישירות לפרצופם. 

ג'ונתן אוסווקס לצידו של פול קסלר ביום האירוע כפי ששיתפה רשת פוקס ניוז

"אני כבר לא יודע כמה פעמים ביקשתי ממנו להזיז את המגפון מהאוזן שלי ולא בנימוס. פתאום הוא ניסה להתגרות בי והתחמקתי ואז הוא ניסה לעשות את אותו הדבר לפול".

עד ראייה נוסף שביקש להישאר בעילום שם, טען גם כן כי החשוד ומפגינים פרו פלסטינים נוספים היו מאוד אגרסיביים. 

"על פי מה שאני ראיתי, זה נראה היה כפשע שנאה מכוון. החשוד אולי לא ניסה להרוג או לפגוע בו אבל כן לייצר עימות עם המנוח". 

לדברי אוסווקס, זוהי אינה הפעם הראשונה שהחשוד מייצר פרובקציות כנגד המפגינים הפרו ישראלים וגם בעבר הוא הטריד אחרים.

"האם זאת עונת ציד היהודים כי עכשיו מישהו כבר מת. מה זה אומר? שחיי יהודים אינם חשובים, נכון?".

יש לציין כי לצד הפגיעה המוחית ממנה סבל קסלר, הפתולוג המחוזי, ד"ר כריסטופר יאנג הוסיף כי אובחנו גם חתכים בצד שמאל של פניו. 

על עצם העובדה שעד לרגע זה לא בוצע אף מעצר, אוסווקס מתעקש כי אם היוצרות היו הפוכות, הוא מיד היה נאזק: "אני סבור שבמקרה שאני זה שהיה מכה מישהו במגפון או באגרוף, היו ישר מאשימים אותי בתקיפה בכוונה לפגוע והתפרעות. מאמין שהייתי נשלח לכמה לילות במעצר, אני די בטוח לגבי זה". 

YOU MIGHT ALSO LIKE