15 חטופים תמורת שלושה ימים של שקט: הפרטים על הפסקת האש המדוברת
לפי מקורות של חמאס, ישנה התקדמות לעבר הסכם בו ישראל תנצור את האש והארגון ישחרר חטופים, בהם שישה אמריקאים. עם זאת, רה"מ נתניהו שלל את הדיווחים

דיווחים שונים, רבים מהם מגיעים מארגון הטרור חמאס, מצביעים על קיום שיחות אינטנסיביות עם ישראל לשחרור של עד 15 חטופים ישראלים תמורת הפסקת אש בת שלושה ימים.

מקור של חמאס אמר כי "ההפסקה ההומניטרית" בת שלושת הימים תאפשר לארגון הטרור לשחרר את החטופים ולהכניס סיוע הומניטרי דרך הגבול המצרי.

(צילום: רויטרס)

לאחר פרסום הפרטים, בכיר בחמאס הודיע כי אם הפסקת האש אכן תתקיים – הם ישחררו 12 בני ערובה, כולל שישה בעלי אזרחות אמריקאית.

עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא לא יסכים להפסקת אש עד שכל 240 החטופים הישראלים ישוחררו.

"אני מבקש לשים בצד כל מני שמועות סרק שאנחנו שומעים, ולחזור על דבר אחד וברור: לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו", אמר ראש הממשלה.

אחד השחקנים העיקריים בניסיון התיווך הנוכחי, היא קטאר כמובן, שמתחילת המלחמה עוסקת בלי סוף בניסונות דיפלומטיים שונים שכן יש לה קשרים חזקים עם מדינות מערביות כמו ארה"ב בעודה בעלת ברית עיקרית של חמאס.

כזכור, דוחה קידמה את שחרורן של האמא והבת האמריקאיות – יהודית ונטלי רענן, בנות 59 ו-18, ושלושה ימים לאחר מכן שוחררו יוכבד ליפשיץ בת ה-85 ונורית קופר בת ה-79.  

בינתיים, כוחות צה"ל נמצאים עמוק בתוך עזה ומכתרים את החלק הצפוני של הרצועה. דובר צה"ל לתקשורת הזרה, יונתן קונריקוס, אמר בראיון לרשת 'סקיי ניוז' באוסטרליה כי "המשימה היא להגיע לכל אנשי חמאס ולפרק כל מעוז שלהם שנמצאים מתחת לאדמה בבונקרים".

הוא הסביר כיצד עזה "שבויה לחלוטין במנהרות... אבל אנחנו מגיעים לאט לאט לכולן ויש השיגים בכל יום. ההנחיה היא בהחלט להרוג או ללכוד את כל מנהיגי חמאס. זה רק עניין של זמן, עד שכולם ייתפסו או ייהרגו על ידי ישראל".

YOU MIGHT ALSO LIKE