יהודים אמריקאים נוטשים את המפלגה הדמוקרטית: "זו לא פחות מבגידה"
האנטישמיות והאנטי-ישראליות שנראות בממשל ביידן ובמוסדות ליברליים מובילים, "שוברות את הברית הפוליטית" ארוכת השנים. "היהודים לא ימשיכו מבלי לתת חשבון"

המלחמה בין ישראל לחמאס והעלייה המדאיגה מאוד באנטישמיות, עלולה לעצב מחדש את הפוליטיקה בארה"ב, שכן יהודים אמריקאים נוטשים את המפלגה הדמוקרטית.

כך חושב עורך הדין היהודי-אמריקאי אלן דרשוביץ, שבמאמר שפרסם ב'דיילי מייל' הסביר שכל חייו הצביע עבור הדמוקרטים, "אבל לא סביר שזה יימשך".

(צילום: AFP)

הוא הסביר: "השתיקה של חלק מהדמוקרטים, הממשל של הנשיא ביידן והמוסדות הליברליים המובילים בארה"ב בתגובה להתפרצות של השמאל האנטי-ציוני ושנאת היהודית, היא צובטת בבטן".

"זו לא פחות מבגידה, ואסור ליהודים אמריקאים להמשיך מבלי לתת חשבון", הוסיף, "הזוועות של חמאס שברו לנצח כל ברית פוליטית בין יהודים בצד המרכזי-ליברלי של המפה, לבין ה'ווק' הפרוגרסיבי האנטי-ישראלי. זה או הם, או אנחנו".

עורך הדין פירט כמה מהאירועים המטרידים שנראו בחודש האחרון, כמו קריאות שמחה לאור הפיגועים, סטודנטים שהשתתפו "בצעדות לא בעד פתרון שתי מדינות – אלא נגד קיומה של ישראל עצמה", ושימוש בסלוגן 'מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית', אותו תיאר דרשוביץ כ"משאלה שאינה משתמעת לשתי פנים. היא קוראת לטיהור אתני של כל הישראלים היהודים מהארץ".

(צילום: AP)

הוא גם תקף את הראוורד, המוסד האקדמי היוקרתי בארה"ב בו הוא עצמו לימד במשך שנים, שמכיל הפגנות אנטישמיות ותקריות מלאות בשנאת יהודים.

"הפחדנות המוסרית הזו לא ניכרת רק בקרב מה שנקרא מחכנים, היא בולטת גם בקרב חברי קונגרס... ביום רביעי, סגנית הנשיא האריס הכריזה על 'אסטרטגיה לאומית למאבק באיסלאמופוביה', שכל אמריקאי הגיוני יתמוך בה. אבל הרחובות והקמפוסים האמריקאים לא מלאים בהמונים שחוגגים רצח מוסלמים – אלא בהמונים שקוראים מוות ליהודים".

 לכן, טוען דרשוביץ, היהודים האמריקאים צפויים לנטוש את המפלגה הדמוקרטית. "יש להם אלטרנטיבה: הם יכולים להפוך לרפובליקנים מרכזיים. אבל גם זה לא יהיה קל, מכיוון שהמפלגה הרפובליקנית נעה ימינה בנושאים הנוגעים עמוקות ליהודים רבים".

"מה שבטוח – המפלגה הדמוקרטית לעולם לא תהיה אותו הדבר. הגישות האנטישמיות והאנטי-ישראליות, לא יישכחו".

YOU MIGHT ALSO LIKE