דיווח: חמאס תכנן לבצע את הפיגוע בערב פסח
בגלל מו"מ עם ארה"ב שהביא להזרמת כספים לאיראן – הרפובליקה האסלאמית, שידוע כי היא העומדת מאחורי הטבח, הורתה למחבלים לדחות את המתקפה על יישובי העוטף

הטבח המחריד על אזרחי ישראל שבוצע על ידי מחבלי חמאס, תוכנן במקור להתבצע במהלך ערב פסח האחרון. כך על פי ציוץ של העיתונאי הישראלי בן כספית – אם כי חשוב להסתייג מהדיווח שכן לא ברור אם המקור למידע הוא אמין.

לפי הפרטים שפורסמו, איראן – שעומדת מאחורי הפיגוע הקשה בעודה מממנת את חמאס, החליטה לדחות את המתקפה הברוטלית לשמחת תורה, זאת מסיבות שאינן ידועות.

עם זאת, כספית העלה את האפשרות כי הפעולה האכזרית שהביאה למותם של 1,500 אזרחים ישראלים ויותר מ-240 חטופים – נדחתה בגלל השיחות עם ארצות הברית שהביאו לכך שממשל ביידן שחרר בספטמבר האחרון 6 מיליארד דולר עבור טהרן.

בשל המשא ומתן עם האמריקאים, האיראנים חישבו מחדש מתי לתת אור ירוק למתקפה – והחליטו על ה-7 באוקטובר, יממה לאחר ציון 50 שנה למלחמת יום כיפור.

בפרסום של כספית ברשת החברתית X, נטען כי המידע סופק במהלך חקירה של מחבלי חמאס שהשתתפו בטבח ב-7 באוקטובר.

יש להדגיש שוב כי לא ברור אם הפרטים הללו אכן נכונים, והתגובות בפוסט של כספית מצביעות על כך. ברק רביד, עיתונאי ערוץ 13, כתב: "רוב אנשי הנוחבה שהשתתפו בהתקפה היו בדרג די נמוך. זה נשמע די מוזר שהם ידעו לספק מידע כזה בחקירות".

כזכור, אחרי הטבח שבוצע באזרחי ישראל על ידי חמאס ובחסות איראן – משרד האוצר האמריקאי חזר בו וחסם את הגישה של הרפובליקה האסלאמית למיליארדי הדולרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE