ניסיון רצח על רקע אנטישמי: צעירה יהודייה נדקרה בביתה
על משקוף הכניסה הייתה מזוזה, מה שככל הנראה הוביל את המחבל לנסות לרצוח את יושבי הבית. לפני שנמלט מהמקום, הוא ריסס צלב קרס על הדלת

צעירה יהודייה נדקרה בביתה בצרפת וצלב קרס רוסס על דלת הכניסה שלה, והמשטרה פתחה במצוד אחר החשוד שתואר כאדם הלבוש כולו שחור ועוטה מסכה על פניו.

על פי הדיווחים בתקשורת הצרפתית, הצעירה בת ה-30, המתגוררת בעיר ליון שבמרכז צרפת, פתחה את ביתה כאשר שמעה את פעמון הדלת מצלצל, ואז נדקרה פעמיים בבטן שלה.

היא הובהלה לבית חולים מקומי שם אושפזה במצב קשה מאוד, אם כי הרופאים מסרו שלא נשקפת סכנה לחייה.

התוקף נמלט מהמקום, והקורבן הצליחה למסור למשטרה כי המחבל לבש בגדים שחורים ועטה מסכה על פניו. בשעות אלה המשטרה המקומית מבצעת חיפושים נרחבים באזור ואוספת תיעודים ממצלמות במעגל סגור.

על פי גורם משטרתי, "הצעירה בת ה-30 פתחה את הדלת למישהו, שקילל אותה שוב ושוב ואז תקף אותה פיזית". לדבריו, על משקוף הדלת הייתה מזוזה – מה שככל הנראה הוביל את החשוד לנסות לרצוח את יושבי הבית.

"מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בניסיון רצח על רקע אנטישמי, במיוחד בגלל שהתוקף צייר צלב קרס על דלת הכניסה לפני שנמלט מהמקום".

ראש העיר, גרגורי דוסט, פרסם גינוי חריף למתקפה המזעזעת ולזינוק המדאיג באנטישמיות.

"אנו רואים התפוצצות בלתי נתפסת של אלימות" הקשורה למלחמה בין ישראל לחמאס, אמר. "אישה יהודייה נדקרה ביום שבת. כתובת אנטישמית נמצאה על דלת ביתה. גל כזה של אלימות הוא בלתי נתפס. אני מוסר את כל התמיכה שלי לנפגעת ולאהוביה".

שר הפנים הצרפתי, ג'ראלד דרמנין, אמר כי מאז ה-7 באוקטובר דווחו 857 פעולות אנטישמיות בצרפת. הרב הראשי של ליון, דניאל דהן, אמר כי 36 מהם אירעו בגבולות עירו.

YOU MIGHT ALSO LIKE