עשרות אלפי מפגינים פרו-פלסטינים ניסו לפרוץ את שערי הבית הלבן
הערכות לא רשמיות הצביעו על 100,000 משתתפים, שצעקו "תחי האינתיפאדה" ו-"אנחנו לא רוצים מדינה יהודית", ואף קיללו את הנשיא ביידן והאשימו אותו ברצח עם

עשרות אלפי מפגינים פרו-פלסטינים התאגדו בוושינגטון הבירה ביום שבת אחר הצהריים, צעדו עד לבית הלבן בעודם צועקים "אללה אכבר" ו"פ-ק ג'ו ביידן", ואף ניסו לפרוץ אל תוך המתחם. כל זאת כאשר הם מאשימים את הנשיא האמריקאי ברצח עם ודורשים הפסקת אש ברצועת עזה.

על פי דיווחים לא רשמיים, יותר מ-100,000 איש מכל רחבי ארצות הברית הגיעו להפגנה, ככל הנראה בהסעות מאורגנות וממומנות. עם זאת, משטרת די.סי לא אישרה את המספרים.

ההמון, שהניף דגלי פלסטין ואפילו דגלי חזבאללה, צעק "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית", ואחרים אף עודדו אלימות וקראו "תחי האינתיפאדה" ו-"אנחנו לא רוצים מדינה יהודים". המפגינים גם דרשו מהממשל האמריקאי להפסיק את הסיוע הצבאי לישראל.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HEBREW NEWS (@hebrewnews)

באזור נמצאו כתובות גרפיטי בהם נכתב "מוות לישראל" ו-"הללו את הקדושים שלנו", והונפו שלטים עם תמונה של ביידן עם ידיים ספוגות בדם.

המוחים הפרו-פלסטינים מרחו צבע אדום על שערי הבית הלבן, וכאמור קראו "אללה אכבר" ו-"פ-ק ג'ו ביידן".

אחד המשתתפים בהפגנה היה הראפר מאקלמור, שנאם בפני המפגינים – מצד אחד אמר כי הוא לא האדם הכי "מוסמך" לדבר על הנושא, אבל אז הוסיף: "אני יודע מספיק כדי להגיד שזה רצח עם".

הפגנות נוספות נערכו ברחבי ארצות הברית. יותר מאלף בני אדם חסמו את התנועה בכיכר הראלד במנהטן בדרישה להפסקת אש, אך עם המשך הצעדה אל בניין האו"ם נוספו עוד כאלף מפגינים.

גם באירופה נערכו מחאות קשות. בלונדון נעצרו לפחות 11 בני אדם על ידי משטרת המטרופולין, בין היתר בגלל החזקת שלטים המאיימים לשרוף את בניין הפרלמנט.

YOU MIGHT ALSO LIKE