ארה"ב עברה לשעון חורף – ורופאים ממשיכים להתנגד לכך
בין אם התקפי לב, שבץ מוחי, הפרעות במצבי הרוח ואפילו עלייה בתאונות הדרכים – להזזת הזמן יש השלכות בריאותיות וחברתיות קריטיות

ארצות הברית עברה לשעון חורף בלילה שבין שבת לראשון, כאשר בשעה 2:00 בלילה כוונו השעונים שעה אחת לאחור. אבל כמו תמיד – מומחים ממשיכים לקרוא להפסקת השינויים התקופתיים הללו.

"זמן לאומי קבוע הוא הדבר הנכון ביותר, מכיוון שהוא תואם את מחזור השינה וזמן הערות האנושי", אמרה הפסיכיאטרית הקלינית יאלדה סאפאי. "לכל שינוי בקצב הצירקדי הטבעי של הגוף, יש פוטנציאל לשבש את התפקוד הטבעי של הגוף".

(צילום: Getty Images)

להזזת שעון קדימה או אחורה יש השלכות בריאותיות. הדבר נקשר להתקפי לב מוגברים, שבץ מוחי, קצב לב חריג, הפרעות שינה, הפרעות במצבי רוח ואפילו התאבדויות.

ולא רק. מחקר משנת 2020 מצא כי שינוי בשעון היה קשור לעלייה של 6% במספר תאונות דרכים.

ד"ר לאה קרול, נוירולוגית ועוזרת פרופ' בביה"ס לרפואה, אמרה כי "שינה חיונית לקידום בריאות קרדיווסקולרית ונוירולוגית. מי שחסר לו שעות שינה חווה כאבי ראש, ערפל מוחי, בעיות זיכרון וריכוז, ואינם מקבלים החלטות טובות כי התפקוד שלהם אינו במיטבו".

האקדמיה האמריקאית לרפואת שינה (AASM) הקימה קואליציה חדשה כדי לתמוך בחקיקה פדרלית שתהפוך את השעון ל'זמן סטנדרטי' בכל רחבי ארצות הברית. לדברי המומחים, מהלך כזה מתיישב בצורה הטובה ביותר עם מקצבי היום והלילה הטבעיים של גוף האדם, והדבר מועיל חד משמעית לבריאות הציבור.

"יותר אור בבקרים זה דבר מועיל", אמרה רבקה רובינס, עוזרת פרופ' בביה"ס לרפואה בהרווארד. "יש ראיות חיוביות למעבר לזמן סטנדרטי. כמו למשל שמירה על ביטחון ילדנו בדרכם לבית הספר. גם חשיפה לאור השמש בבוקר עוצרת את הצפת הורמון השינה שלנו, ועוברת קלות לשלב הערות – מה שחשוב עבור המוח שלנו".

YOU MIGHT ALSO LIKE