ניסיון פיגוע נגד יהודים בארה"ב סוכל על ידי ה-FBI
אזרח ירדני המתגורר בטקסס רכש נשק באופן בלתי חוקי והתאמן במטווחים, למד איך להכין פצצות והביע את כוונותיו להיות שהיד. "פעולות חמאס משמשות השראה שלא ראינו כמותה מאז דאעש"

אזרח ירדני שמתגורר בטקסס נעצר על ידי ה-FBI לאחר שנמצא כי הוא צפה בתכנים רדיקליים, תכנן לתקוף יהודים והשיג נשק חם באופן בלתי חוקי.

הרשויות התירו לפרסום כי סוהיב אבואייש בן ה-20 נעצר ב-19 באוקטובר בעיר יוסטן, וכעת הוא עומד בפני האשמות של החזקת נשק שלא כדין כאשר החוקרים הציגו ראיות המוכיחות שהוא ביקר מספר פעמים במטווחי ירי.

מנהל ה-FBI, כריס ריי, העיד ביום שלישי בפני הקונגרס וסיפר כי אבואייש למד "איך לבנות פצצות בזמן שפרסם באינטרנט את תמיכתו ברצח יהודים".

בן ה-20 "צפה בתוכן ספציפי ומפורט שפורסם על ידי ארגונים רדיקליים באינטרנט, כולל שיעורים על איך לבנות פצצות או מטעני חבלה. נוסף לכך, הנאשם השמיע בפני גורמים אחרים הצהרות התומכות בהרג" של יהודים.

כאשר במסמכים שהוגשו לבית המשפט הוכח כי אבואייש הביע את רצונו להיות שהיד, השופטת כריסטינה בריאן הורתה לעצור את הצעיר החשוד עד להכרעתה במשפט.

אבואייש נכנס לארצות הברית עם ויזה שפרטיה לא פורסמו, אך לתקשורת נמסר כי לא מדובר בוויזת מהגר. תוקף האשרה פג בשנת 2019, אך מאז הוא הגיש בקשה למקלט וקיבל אישור עבודה עד שנת 2025.

על אף שהמעשים של החשוד הירדני אירעו לפני המתקפה של חמאס על אזרחי ישראל, מנהל ה-FBI אמר כי יש להתייחס לעניין ברצינות רבה שכן המלחמה במזה"ת מעוררות מתקפות ברחבי העולם.

"אנחנו מעריכים כי הפעולות של חמאס ובעלי הברית ישמשו השראה שכמותה לא ראינו מאז דאעש", אמר ריי לוועדת ביטחון המולדת של הסנאט. המלחמה בעזה, לדבריו, "העלתה את האיום בתקיפות נגד אמריקאים בארה"ב לרמה אחרת לגמרי".

ובכל זאת, מפקד ה-FBI אמר ש"אין מידע שמצביע כי חמאס מתכוון או יכול לבצע פעולות בתוך ארה"ב", אבל מדובר באפשרות "שאין להתעלם ממנה" שכן דאעש עצמם "מבקשים לנצל את הרגע הזה ולעורר תומכים וקיצונים אסלאמיסטים" לראות בשחיטה של ה-7 באוקטובר כהשראה להתקפות בתוך ארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE