״חרבות ברזל״ מלחמת העם
חמ״ל מיוחד שנפתח במיאמי נותן מענה לקהילה ועד בניית כיתת כוננות למצבי חירום • בוושינגטון די סי נפתחה קבוצת אימון ירי יהודית להגנה עצמית, מחלקה למלחמה בפייק ניוז של חמאס וארגונים פרו פלסטינים פועלת במרץ בניו ג'רזי וגם שפים ישראלים שמתנדבים להאכיל את המשתתפים בצעדות התמיכה בישראל באל איי • עדכון ממספר פעולות הסיוע, ההסברה והתמיכה של הקהילות הישראליות והיהודיות מרחבי ארצות הברית

החמ"ל המיוחד במיאמי

תמונות המצב של של ההנהגה המדינית בישראל מעוררת דאגה: פוליטיקאים עדיין משחקים משחקי האשמות, ראש ממשלה איבד את המוניטין של ״מר ביטחון״, רמטכ״ל שהודה שכשל ושר אחד שיוצא לשתות אספרסו בבית קפה עם חברים כשחצי מדינה נמצאת בהלוויות או במקלטים. אין פלא שעם ישראל הטוב והישן לקח את ההגה לידיים. צה״ל, צבא העם, התעשת וקיבל זריקת אנרגיה מאיתנו, הישראלים בארץ ובתפוצות שמרעיפים עליו תמיכה ואהבה. גם בארצות הברית קהילות ישראליות רבות עוצרות הכל ופועלות במרץ למען ישראל. נקעה נפשו של העם מהקלות הבלתי נסבלת בו נלקחו חיים במדינת ישראל והוא יצא לפעולה.
שיחת הטלפון עם אחד ממנהיגי הקהילה הישראלית במיאמי, איש הנדל״ן אייל מלמד, סיפר לי על פרויקט חמ״ל מיאמי של ג׳ו זבולוני ממובילי הקהילה בעיר.
אייל: ״זה מדהים כמה מהר עובדת הקהילה שלנו פה. המלחמה פרצה בשבת וכבר ביום ראשון התארגנו 500 ישראלים מלווים בניידות משטרה שאבטחו את האזור. הרמנו במה, מיקרופונים ורמקולים, הצפנו את האזור בדגלים, חילקנו חולצות מודפסות - כל זה 24 שעות בלבד אחרי פרוץ המלחמה. ג׳ו עמד על הבמה ובמשך שעתיים דיבר והכניס אנרגיות לכולם; הוא מנהיג במשרה מלאה.״
ג׳ו זבולוני הוא בעלים של חברת ביטוחים גדולה אך כרגע למי יש בכלל כוח לחשוב על עבודה. הוא המיר את המשרדים לחמ״ל גדול, לקח את עובדיו, חילק להם תפקידים לשעת חירום וגייס אנשים נוספים מבחוץ וביחד הקימו את חמ״ל מיאמי.
אייל: ״הצוות בחמ״ל שלנו מטפל בכל מה שצריך: קודם כל בצווי 8, כל מי שמציג לנו צו התייצבות לגיוס מילואים ורוצה להגיע לישראל ישר נענה ומטופל על ידי 4 אנשים במקביל שמוצאים לו טיסה, מכרטסים אותו, משלמים לו על הכרטיס, עוזרים לארגן לו ציוד ומוצאים אותו לארץ.

משלוחי ציוד לישראל

יש לנו קבוצות המסייעות ברכישת ציוד ושליחתו לישראל. זה נשמע פשוט אבל זה אתגר. התקשר אליי לפני כמה ימים חבר טוב ששירת איתי ביחידה לפני 17 שנה. הוא סיפר לי שהם בפעילות מבצעית שעוברת מצויין; הם הרגו 86 מחבלים אבל חסר להם ציוד, אפודים, ביגוד, כפפות ואפילו נעלים. אז אנחנו מנסים לגייס לו כספים. תהליך מורכב ולא בגלל הכסף, אלא מה עושים עם הציוד שאנחנו רוכשים? איך משנעים אותו לארץ ומי אוסף אותו מהמטוס - זו אופרציה שלמה. קניית שחפצים צריכה צריך לעבור אישור של משרד הביטחון אז אנחנו מטפלים בזה עכשיו. יש המון מורכבויות שאף אחד לא נתקל בהם בעבר והחמ״ל שלנו עובד על זה עכשיו.״
אייל סיפר לי שגם הישראלים הכי וורקוהוליק ביניהם לא ממש מצליחים להתרכז בעבודה. הלב והראש עם הארץ והם משקיעים את כל זמנם בסיוע לישראל.
כמו בלוס אנג'לס גם במיאמי המתיחות מורגשת וקבוצות פרו פלסטיניות מאיימות על הקהילה היהודית במדינה. גם לכך החבר׳ה הישראלים שלנו מצאו מענה.
אייל: ״נפתחה פה קבוצת וואטסאפ של כל נושאי הנשק בקהילה. מצאנו מדריך ואנחנו הולכים לעשות מטווחים ואימוני ירי. המטרה היא לבנות כיתת כוננות שתתאמן באופן קבוע ותיתן מענה לאיומים על הקהילה שלנו. אנחנו רוצים להיות מוכנים".
אייל התוודה בפני שגם הוא עשה שינוי בהתנהלותו היום יומית: ״אני הייתי הבן אדם הזה ששם דגלי ישראל בצורה מוגזמת על הרכב, הולך עם חולצות סוף מסלול של צה״ל, אבל היום התחלתי ללכת עם הנשק האישי שלי עליי. אנחנו מרגישים שמאוד מתוח פה ואנחנו לוקחים את האיומים הללו ברצינות.״
בין התומכים בקהילה, בחמ״ל מיאמי ומחוצה לו כאמור: ג׳ו זבולוני, ערן חזן ראש ארגון ידידים USA, בועז אדרי, עדי גל, חנית שאול, ליאור חזן, רם לוי, חן בן שבת ותמי בנימיני.
למרות המתיחות בעיר, הרשויות, מספרים לי, עדיין תומכים נלהבים בישראל ובקהילה היהודית. בשבוע שעבר התקיימה הפגנה גדולה של יהודים אמריקאים במיאמי ביץ אליה הגיעו הסנטור מרקו רוביו, ראש עיריית מיאמי פרנסז סוארס וגם ראש עיריית הוליווד ג'וש לוי. האהבה לישראל מורגשת בכל מקום. אחרי הכל מיאמי היא הבית של רון דה סנטיס מושל פלורידה הידוע כתומך נלהב של ישראל.
המתח והאיומים מורגשים בקהילות היהודיות בכל רחבי המדינה. גם בוושינגטון DC הבירה, עיר הידועה שטופת דעות פוליטיות רבות. הקהילה היהודית לא לוקחת סיכון ובין שלל ההפגנות נפתחה שם קבוצת בשם: The Jewish firearms group שמתרגלת יירי במצבי חרום באופן קבוע ומלמדת תושבים יהודים להתאמן בנשק למטרת הגנה עצמית, ובנוסף מעודדת אותם לרכוש נשק אישי.
צבא המפגינים צועד כידוע על קיבתו. השף יואב שוורד שפתח לאחרונה את מסעדת הדגים Pita Bu במליבו דאג להאכיל למעלה מ-200 ישראלים אמריקאים שיצאו לעצרת התמיכה גדולה שהתארגנה בפיר המפורסם של מאליבו. הצעדה התארגנה כיוזמה של חמש משפחות יהודיות המתגוררות באזור שרתמו אליהם יהודים מכל רחבי העולם.

שף יואב שוורד דאג להאכיל את המפגינים במאליבו


שף שוורד נצפה יוצא לעברם עם מגשי אוכל ענקיים מהמסעדה החדשה עם דגים ומנות בפיתה וחילק אותם בין הקהל הגדול שהגיע עם דגלי ישראל.
גם ארגוני המלכ״ר היהודים בארצות הברית שבדרך כלל מתחרים ביניהם דרך קבע מי יכבוש את ליבם וכיסם של הקהילה היהודית ויזכה לתמיכה ולתרומה הגדולה ביותר, השאירו את היריבות הרחק מאחור וביום ראשון האחרון שיתפו פעולה בצעדת אחדות ותמיכה בישראל שיצאה בעשר וחצי בבוקר מסנטורי סיטי והסתיימה מוזיאון הסובלנות.
בין הארגונים הם Jewish Federation , JNF USA, JPAC ,Stand with us ועוד רבים וטובים.
עורכת הדין טיפאני פדר מהוותיקות בתחום ההגירה בלוס אנג'לס מפעילה חמ״ל מיוחד ממשרדיה בוואלי שמסייע לישראלים שקיבלו צו 8 לטוס לישראל ולאלו שנמצאים במהלך סידור ניירות וסטטוס הגירה להיות זכאים לחזור בחזרה לארצות הברית. בעזרת צוות מתנדבים מיוחד היא מטפלת בפניות של ישראלים מכל רחבי ארצות הברית והכל ללא תשלום.
גם הקהילה בניו ג'רזי רוחשת וגועשת - מנהיגי הקהילה שם סיפרו לי שהם התאגדו לפרוייקט אירוח של משפחות מישראל. כמו כן, סיוע למשפחות שאחד מבני הזוג גויסו בצו שמונה. גם שם נפתח חמ״ל להטסת חיילים שקיבלו צו 8 וסיוע באספקת ציוד.
עוד הקהילה שמה לה למטרה להילחם בתופעת הפייק ניוז ובהתקפות האנטישמיות ברשת. הם מוצאים ומדווחים על חשבונות פרו פלסטינים שתוקפים את ישראל בלינקדאין, פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. כמו כן ,מגישים תלונות כלפי מרצים באוניברסיטאות שלא גינו את פיגועי הטרור או הצדיקו את חמאס.

ישר כוח. עם ישראל חי!

לינק למשלוח ציוד

YOU MIGHT ALSO LIKE