איגוד הפסיכולוגים האמריקאי בהצהרה: מגנים את חמאס ומודאגים מהעלייה באנטישמיות
ה-APA ציין את ההשפעות הפסיכולוגיות והטראומה הקשה כתוצאה מאירועי אלימות שמכוונים כלפי אזרחים, והוסיף: "כל אדם ראוי לחיות ללא פחד"

איגוד הפסיכולוגים האמריקאי, ה-APA, פרסם הצהרה המגנה את המתקפה האכזרית של חמאס על אזרחים ישראלים תמימים, והביע את החשש שלו מפני האנטישמיות הגוברת והשנאה כלפי המוסלמים.

במה שכינה "מתקפה אלימה של חמאס על ישראל", האיגוד אמר כי הוא "מוטרד מאוד מהמשבר של סבל אנושי ואובדן חיים וחירות לאזרחים, שנקלעו לסכסוך הזה".

(צילום: AP)

בהצהרה שפורסמה ארבעה ימים לאחר הטבח שביצע חמאס, האיגוד התעקש כי אין הצדקה ל"אלימות חסרת הבחנה" ו"החזקת אנשים כבני ערובה", וגם התייחס למהלכים של ישראל שניתקה את זרימת החשמל והמים אל עזה.

ה-APA התייחס גם לשנאה ברחבי העולם שנגרמת בגלל המלחמה: "אנו מגנים את עליית הרטוריקה האנטי-יהודית והאנטי-ערבית כתוצאה מהקונפליקט האחרון", מה שיכול להביא ל"השפעות פסיכולוגיות מיידיות וארוכות טווח של אלימות וטראומה עבור אנשים שהם מטרות, במיוחד אזרחים".

"אנו מאוד מודאגים מהבטיחות הפיזית והבריאות הנפשית של מיליוני ישראלים ופלסטינים שנפגעו מגל האלימות הגובר... כל אדם ראוי לחיות ללא פחד וללא אלימות, כדי שהבריאות הנפשית והרווחה שלהם תוכל לפרוח".

האיגוד חתם את ההצהרה עם המשפטים הבאים: "קהילת הפסיכולוגים עומדת בסולידריות עם כל מי שפועל להגן על חיי אדם במהלך הסכסוך הזה. פסיכולוגים הם מומחים במדע ההתנהגות האנושית. אי אפשר לפתור בעיות מבלי להבין את השורש שלהם".

"אנו קוראים לשלום, דיאלוג ופתרון סכסוכים כדרך לסיום הסכסוך, אשר הכרחי כדי למנוע את המשך הסבל והאלימות המתמשכת".

YOU MIGHT ALSO LIKE