שנת 2023: בכירה בברלין מציעה ליהודים להצניע את הסממנים הדתיים שלהם
פקידה בכירה בעיר הבירה של גרמניה תיארה מציאות מפחידה בה יהודים מסכנים את חייהם אם הם מביעים בפומבי את אמונתם. "זה מגעיל שזה הפך להיות נורמלי"

הרגשות האנטי-ישראליים ברחבי ברלין הגוברים בעקבות המלחמה עם החמאס, גרמו לפקידה בכירה בעיר להציע לתושבים היהודים להסתיר את אמונתם בפומבי.

בראיון שהעניקה לאתר החדשות הגרמני 'דר שפיגל', הנציבה גונר באלקי האשימה את המנהיגים הפוליטיים המקומיים בכך שזנחו את הטיפול בקולות רדיקליים נגד ישראל, זאת לטובת "המלחמה בגזענות אנטי-מוסלמית".

(צילום: רויטרס)

היא אמרה: "מה שקורה בנויקלן (רובע בדרום-מערב ברלין), הוא שיש לנו נתח משמעותי של אנשים עם שורשים ערביים. מנהיגים פוליטיים התעלמו מהבעיה במשך עשרות שנים, רבות לא חשבו שהגישה האנטי-ישראלית היא בעיה גדולה, ולא היו מודאגים מהתחזקות האסלאם הפוליטי... הנושא לא היה בראש סדר העדיפויות".

בעקבות הלך הרוח ברחובות הרובע, באלקי ייעצה לתושבים היהודיים להסתיר את הסממנים הדתיים או הלאומיים. "לא הייתי מייעצת לאף אחד להביע בגלוי את אמונתו היהודית בנויקלן. גם בזמנים שקטים יותר, חובשי הכיפה עמדו בפני מצבים בהם ירקו עליהם או הקניטו אותם".

"זה לא מגעיל שדברים כאלה הפכו נורמליים בגרמניה?", שאלה באלקי והוסיפה: "חלקים נרחבים באוכלוסייה דוברת הערבית בנויקלן נוטה לאהדה לטרוריסטים", בעוד שמוסלמים מתונים יותר אינם משמיעים את כולם:

"הם או שותקים או מפרסמים גינויים כלליים על אלימות במזרח התיכון. רבים לא מוכנים לקרוא לחמאס ארגון טרור. אני באמת רוצה להיות מופתעת לטובה, אפילו רק פעם אחת. אבל אני לא חושבת שזה יקרה".

מאז מתקפת הטרור הברוטלית של חמאס נגד אזרחים ישראלים תמימים, והתגובה ההגיונית ביותר של צה"ל, רבבות יצאו לרחובות גרמניה כדי להפגין בעד הפלסטינים ובעיקר נגד ישראל. בעקבות קריאות אנטישמיות וכאלה התומכות בפעולות טרור, הרשויות אסרו על הפגנה נוספת שהייתה אמורה להתקיים.

באלקי המליצה על פעולות מניעה, אם כי פרויקטים כאלה ידרשו מימון גבוה והרבה זמן – ובעיקר מאבק בתגובות הנגד, שכן מאמציה מתוייגים כגזענות.

"אבל בסופו של דבר, החלטתי שאני לא מוכנה לתת לעצמי לפחד. אנחנו לא יכולים לשתוק", הוסיפה.

YOU MIGHT ALSO LIKE