ישראל במלחמת קיום – וזה מה שהאמריקאים חושבים על המצב
שני סקרים גדולים שנערכו בימים האחרונים שאלו את אזרחי ארה"ב מי לדעתם נושא אחריות על המצב הקשה, והאם צה"ל צריך להשמיד את חמאס או לא

המלחמה בין ישראל לחמאס מעלה חילוקי דעות רבים, ודעת הקהל העולמית היא קריטית בשלב הזה.

סקר חדש מראה כי רוב תושבי ארצות הברית עומדים מאחורי מדינת ישראל ופעולותיה אל מול הטרור הפלסטיני. כמו כן, 66 אחוזים תומכים ב"השמדה מוחלטת" של ארגון הטרור השולט בעזה.

(צילום: רויטרס)

בסקר שנערך על ידי Rasmussen Reports, המשתתפים נשאלו: "מה קרוב יותר לדעתך על הסכסוך הישראלי-פלסטיני: שישראל היא האשמה העיקרית, שהפלסטינים האשמים העיקריים, או ששני הצדדים אשמים בערך באותה מידה?".

53 אחוזים מהנשאלים אמרו שהפלסטינים נושאים את רוב האחריות למצב כיום, בעוד שרק עשרה אחוזים טענו את אותו הדבר כלפי ישראל. 24% אמרו ששני הצדדים אשמים באותה מידה, ו-13% נוספים לא החזיקו בדעה מוצקה.

המשתתפים גם נשאלו: "האם אתה מסכים או לא מסכים עם האמירה הבאה: לישראל אין ברירה אלא לשאוף למיגור מוחלט של החמאס בעזה".

בשאלה זו, 66% מהעונים הסכימו עם האמירה, בעוד שרק 19% לא הסכימו.

סקר אחר שנערך על ידי CNN, מצא כי מחצית מהאמריקאים חושבים שהתגובה הצבאית של צה"ל מוצדקת לחלוטין, בעוד ש-20% חשבו שהיא מוצדקת חלקית ורק 8% גינו אותה. 21 אחוזים לא היו בטוחים מהי דעתם לגבי השאלה.

71% מהאמריקאים אמרו שהם חשים אהדה רבה לעם הישראלי בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית ביותר שידעה המדינה. רוב גדול, 87%, הביע סימפטיה גם לפלסטינים.

בתוך כל זה, נראה שתושבי ארצות הברית לא מאוד סומכים על הנשיא שלהם. 16 אחוזים אמרו שהם מאמינים כי ג'ו ביידן יקבל החלטות נכונות, 31% טענו שהם חצי סומכים עליו, 26% אמרו שאין להם הרבה אמון בו, ו-28% בכלל לא סומכים על שיקול הדעת שלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE