על אף השלטון האנטישמי – האזרחים האיראנים תומכים בישראל
לצד הפגנות פרו-ישראליות ברחבי העולם שנערכו על ידי איראנים, רבים מאלה החיים תחת השלטון האסלאמיסטי הביעו תמיכה בעם היהודי. "הם רוצים שישראל תעזור להם"

איראנים רבים, באיראן ומחוצה לה, תומכים בישראל – זאת על אף התמיכה של הרפובליקה האסלאמית בחמאס בכלל ובמתקפת הטרור המחרידה בפרט.

"זה פשוט מדהים לראות שהאנשים האלה שאמרו לנו שהם האויבים שלנו – הם בכלל לא", אמרה אמילי שרדר, עיתונאית ישראלית אמריקאית, בראיון לפוקס ניוז. "הם התומכים הגדולים ביותר שלנו ובני בריתנו הגדולים ביותר. אין לי דבר מלבד לעם האיראני, ואני חושבת שאני יכולה לדבר בשם הרוב, אם לא בשם כל אזרחי ישראל".

מלבד היותה האויבת הגדולה ביותר של מדינת ישראל, היא גם האויבת של כל המערב. מחלקת המדינה הצהירה בעבר כי איראן מספקת כ-100 מיליון דולר בשנה לארגונים חמושים פלסטיניים, בעיקר לחמאס ולג'יהאד האסלאמי.

שרדר אמרה כי מאז הטבח הנוראי שאירע בשבת שעברה, היא קיבלה תנחומים רבים מאיראנים ברחבי העולם, כולל כאלה שעוד חיים באיראן.

"זה היה ממש ממש מרגש לראות עד כמה הקהילה האיראנית, אפילו בתוך איראן, תומכת בישראל", אמרה.

איראנים בערים גדולות ברחבי העולם – כמו ברלין, פריז, טורונטו, רומא וסן דייגו, קיימו עצרות פרו-ישראליות כדי להראות תמיכה בעם היהודי.

"הם פעילים ברשתות החברתיות ומדברים נגד החמאס, בעד ישראל ובעד זכותה להגן על עצמה", המשיכה שרדר. "כי הם מבינים את המציאות של מה זה חמאס, של מה זה ג'יהאד איסלאמי, והם לא מאחלים זאת לאף עם אחר".

שרדר הוסיפה: "המציאות בשטח באיראן היא שהם מאוד פרו-ישראלים. הם מסתכלים על ישראל כדוגמה, והם רוצים שישראל תעזור גם להם. אז כל התקפה על ישראל, הם לוקחים באופן מאוד אישי".

YOU MIGHT ALSO LIKE