צה"ל חיסל את בכיר החמאס שתכנן את הטבח האכזרי
חיל האוויר הודיע כי חיסל את עלי קאצ'י – מפקד הפלוגה שביצעה את פיגוע הטרור הרצחני שידעה המדינה, שנעצר בשנת 2005 אך שוחרר במסגרת עסקת שליט

צבא הגנה לישראל הודיע כי חיל האוויר חיסל מפקד בכיר בכוחות הקומנדו של חמאס, אחד מהגורמים הבכירים ביותר שתכנן את פיגוע הטרור האכזרי ביותר שידעה מדינת ישראל, בה נרצחו למעלה מ-1,300 ישראלים.

חיל האוויר מסר כי מזל"ט פגע והרג את עלי קאצ'י, מפקד פלוגה בכוח נג'בה של חמאס – זאת בזכות מידע מודיעיני שהגיע מהשב"כ.

"כלי טיס של חיל האוויר, בהכוונה מודיענית של שב"כ ואמ"ן, חיסלו את עלי קאצ'י, מפקד בכוח הנח'בה של ארגון הטרור חמאס, שהוביל מתקפת טרור ביישובי עוטף עזה בסוף השבוע האחרון", נכתב בפוסט של חיל האוויר הישראלי. "בשנת 2005, עלי נעצר בעקבות חטיפה ורצח של ישראלים, והוחזר כחלק מעסקת גלעד שליט".

לפי צה"ל, קאצ'י נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים בשנת 2005 בגין חטיפה ורצח של אזרחים ישראלים. עם זאת, בשנת 2011 הוא שוחרר מהכלא הישראלי ונשלח לרצועת עזה, זאת במסגרת חילופי השבויים בו שוחרר גלעד שליט.

"על קאצ'י הוביל את הטבח הבלתי אנושי והברברי באזרחים ישראלים ב-7 באוקטובר", נמסר מצה"ל, "הרגע חיסלנו אותו. כל מחבלי חמאס יעמדו באותו גורל".

נוסף לכך, צה"ל חיסל את אבו מראד – שהיה ראש חיל האוויר של חמאס.  

בינתיים, על פי דיווחים, ישראל ומצרים הגיעו להסכמה לאפשר לאזרחים אמריקאים לחצות את הגבול ברפיח ובכך לברוח מרצועת עזה. ככל הנראה, כ-600 אזרחים אמריקאים יצרו קשר עם ממשלת ארה"ב בבקשה לסיוע בחילוץ מהמקום.

פקיד אמריקאי שהתלווה לשר החוץ אנתוני בלינקן בסיור שלו במזרח התיכון, אמר כי ישראל ומצרים סיכמו על הדבר, אם כי ציין שהפקיד אמר שלארצות הברית עדיין אין אישור כי ההסכם אכן ייושם.

YOU MIGHT ALSO LIKE