השחקן ההוליוודי שמדבר על חייו תחת חרדה – וכיצד הוא מתמודד איתה
ברגע של כנות מרגשת, הכוכב ראיין ריינולדס סיפר על הפחדים והחרדות מהם הוא סובל לאורך חייו: "חשבתי שאני הולך למות, שמשהו נורא הולך לקרות"

הכוכב ההוליוודי ראיין ריינולדס פתח את ליבו וסיפר בראיון אינטימי מאוד על ההתמודדות שלו עם חרדה. ובימים בהם עם ישראל נמצא תחת חרדה קולקטיבית, דבריו יכולים לחזק את כולנו.

ריינולדס שיתף רגעים קשים שעברו עליו לאורך חייו, כמו למשל לפני הופעה חיה בתוכנית The Late Show עם דיוויד לטרמן. "אני זוכר שהייתי מאחורי הקלעים לפני שהווילון נפתח, וחשבתי לעצמי: 'אני הולך למות. אני ממש הולך למות כאן. משהו נורא הולך לקרות'".

"העניין בחרדה שהוא שהיא יכולה להשפיעה עמוקות על אנשים באופן כזה שהסביבה לא יכולה לראות", בעיקר אם מדובר באנשים "בעלי תפקוד גבוהה", אמרה אמרה הפסיכולוגית הקלינית ד"ר תיאה גלאגר.

(צילום: Getty Images)

"אנשים שנחשבים 'תפקיד גבוה' לפעמים מרגישים שאין להם זמן לפנות לטיפול, או פשוט חושבים שהם 'בסדר', גם אם הם נאבקים פנימית", הוסיפה.

ריינולדס סיפר על הדרכים שלו להתמודד עם רגעים בהם מתעוררת בו החרדה: "יש לי טקסים קטנים משלי ודברים שונים שעוזרים לי להישאר מקורקע ומונעים מהמוח שלי לצאת משליטה. לפעמים אני ממש טוב בזה, ולפעמים אני לא".

תסמיני חרדה משתנים מאוד מאדם לאדם, אך לעתים יכולים לכלול תחושת עצבים, אי שקט או מתח, תחושת תסכול, פאניקה, קצב לב מוגבר, זעה, רעד, חולשה, עייפות, קושי להתרכז, בעיות שינה ובעיות במערכת העיכול.

מומחים ממליצים על טכניקות לניהול מתח, הגבלת קפאין, מדיטציה וקבוצות תמיכה.

כוכב 'דדפול' אמר כי ברגע שהוא הופך למודע לרגעים ש"יוצאים מכלל שליטה", הוא עושה מדיטציה כדי "לקחת זמן לעצמו" ולהתאפס.

ד"ר גלאגר אמרה כי "טוב לפנות לטיפול לפחות פעם אחת בחיים כדי לקבל הערכה ולהבין יותר על הבריאות הנפשית", והוסיפה: "אל תסבלו בשקט. יש דרכים רבות לטפל בחרדה".

YOU MIGHT ALSO LIKE