התחזו לחברת בנייה וגבו 1.2 מיליון דולר: עיריית פורט לודרדייל נפלה קורבן להונאת פישינג
עובדי העירייה קיבלו חשבונות ע"ס 1.2 מיליון דולר מחברה שבונה את תחנת המשטרה החדשה, אך רק לאחר שהתשלום הועבר הבינו כי מדובר בהונאת ענק

עיריית פורט לודרדייל הגישה השבוע תלונה במשטרה לאחר שנודע שאנשיה נפלו קורבן להונאת פישינג, במסגרתה הם שילמו 1.2 מיליון דולר לאדם שהתחזה לחברת בנייה לגיטימית.

בניין העירייה

לפי הודעת משטרת פורט לודרדייל, ההונאה בוצעה ב-14 בספטמבר כאשר אדם פנה לעירייה עם חשבונית מ"מוס בנייה" - חברה שבונה את תחנת המשטרה החדשה של העיר בשד' בראוורד.

עובדי העירייה, שסברו כי מדובר בחשבונית אמיתית, העבירו 1.2 מיליון דולר: "כל הניירת הייתה זהה לחלוטין לחשבוניות קודמות שקיבלנו מהחברה", הסביר דין טרנטליס, ראש העיר, "למי שעשה את זה הייתה גישה למערכות של החברה, לקבצים שלהם. זה בדיוק כמו חשבוניות קודמות, במיוחד סוגיית הצ'ק", הוסיף.

מנהל העירייה, גרג שבריה, הסביר שאיש לא חשד כי מדובר בהונאה בגלל המסמכים הרבים שנשלחו לעירייה.

ד"ר פבלו מולינה, מומחה לאבטחה מקוונת, הסביר שמדובר בהונאה שכיחה למדי: "מה שקורה זה שהם פורצים למייל של החברה, במקרה הזה מדובר בחברת בנייה שמספקת שירותים לעירייה. הם שולחים חשבונית שנראית אמיתית - למעשה, יתכן כי מדובר בחשבונית אמיתית שבה פרטי הבנק שונו", אמר.

במקביל לחקירת המשטרה, העירייה עושה מאמצים גדולים להשיג את הכסף בחזרה - דבר שעשוי לקרות בזכות העובדה שהתשלום בוצע באמצעות העברה בנקאית.

YOU MIGHT ALSO LIKE