רגעי אימה עברו בשעות הלילה על משפחה בלוס אנג'לס: שודדים חמושים פרצו לבית בשכונה בלב הוואלי - נמלטו עם תכשיטים
על פי הפרטים הידועים עד כה, שלושה גברים חדרו לתוך המקום כשהם אוחזים כלי נשק ולאחר שסיימו לבצע את זממם, ברחו ממנו עם השלל היקר. בני המשפחה לא נפגעו כתוצאה מהאירוע. רק לפני חודשיים דווח על החרפת גל הפריצות לבתים באזור כאשר התקופה הנוכחית נחשבת לקשה ביותר מזה מעל מעשור

משטרת לוס אנג'לס מנהלת חיפושים נרחבים אחר שלושה שודדים שפרצו אמש לבית בשכונת אנסינו שבאזור הוואלי, זאת בזמן שהדיירים שהו במקום.

האירוע התרחש סמוך לשעה 9:40 בלילה ברחוב Aqueduct Avenue, אז חדרו השלושה לתוך הבית ולאחר שסיימו לבצע את זממם, נמלטו ממנו עם תכשיטים.

כאמור, בני המשפחה שהו בבית בזמן הפריצה אולם לא נפגעו כתוצאה מהאירוע. הערכת המשטרה היא שהפורצים סימנו את הבית הספציפי הזה כיעד לפריצה ולא מדובר בשוד אקראי, אולם בשלב זה לא ידועה עדיין הסיבה לכך. 

לפי תיאור המשטרה, שלושת החשודים הם גברים ממוצא אפרו אמריקאי כאשר אחד מהם בגובה 5 פיט ו-8 אינץ' והוא נראה לובש מסכה וכיסוי ראש בצבע אפור.

לגבי שני החשודים האחרים לא נמסרו פרטים נוספים אך בהודעת המשטרה הודגש כי השלושה היו חמושים בזמן האירוע. 

שוטרים בזירת האירוע בשכונת אנסינו אמש

לפני כחודשיים דיווחה מערכת חדשות היברו ניוז על זינוק חד במקרי פריצות לבתים שנרשם בתקופה האחרונה באזור שכונת אנסינו, מה שמוביל לדאגה בקרב התושבים אשר חוששים כתוצאה מכך, לצאת מביתם בתדירות גבוהה. 

על פי הודעת משטרת לוס אנג'לס, למעלה מ-400 פריצות לבתים התרחשו מאמצע 2022 ועד לקיץ הנוכחי כאשר שנת 2022 לבדה, הייתה השנה עם הכי הרבה פריצות מזה יותר מעשור. 

ניסיון הפריצה באנסינו לפני מספר חודשים שנקלט בעין מצלמת האבטחה

עד כה לא ברור עדיין אם מדובר בקשר ישיר בין מקרי הפריצות במסגרתו ישנה כנופיית גנבים ספציפית שאחראית לכך, אולם את התושבים המיואשים זה פחות מעניין וחלקם כאמור, ממעטים לצאת מביתם.

באחד ממקרי הפריצה שתועדו במצלמות האבטחה, נראים ארבעה גברים מנסים באמצע היום להיכנס לתוך בית אך נתקלים באישה ששהתה בתוכו וצעקותיה בתגובה לנוכחות גברים זרים שפרצו לפתע למקום מגוריה, הצליחו להבריח אותם ובכך למנוע את ביזת רכושה. 

"לא עזבתי את הבית מאז", סיפרה אז האישה לכלי התקשורת, "אני עדיין חוששת שהם עלולים לחזור ולפרוץ שוב". 

תושבים נוספים סיפרו כי הם חשים כמו ברווזים במטווח, "אנחנו פשוט יושבים ומחכים שיגיע תורנו וזה יפגע בנו בשלב כלשהו". 

לדברי אחד מהם, הוא אף מכיר אישית ארבעה בעלי בתים שסבלו מפריצות מתחילת השנה. כתושב המקום מזה מספר שנים, הוא אינו זוכר דומיננטיות כה רבה במקרי הפריצות לבתים באזור.

"אחת הפריצות הייתה לביתו של בן דודי. הפורצים בזזו כמעט את כל דברי הערך בבית. הם לקחו דרכונים ותכשיטים והותירו מאחוריהם חורבן כה גדול עד כדי שמנע ממנו ומבני משפחתו להתגורר במקום למשך מספר ימים". 

בשלב זה משטרת לוס אנג'לס מסרה כי היא ממשיכה לחקור את מקרי הפריצה אך עדיין לא הצליחה להתחקות אחר עקבות הפורצים.

כאמור, את התושבים זה לא מנחם ועצם העובדה שעדיין לא בוצעו מעצרי חשודים, מותירה אותם בחרדה גדולה אשר מונעת מהם לעיתים קרובות לעזוב את ביתם: "הם הטילו אימה על השכונה".

הפריצה לחנות בטרזנה

יש לציין כי לא רק בתי מגורים מהווים יעד לפורצים אלא גם עסקים רבים באזור הפכו לקורבן של מקרי ביזה במאות אלפי דולרים. 

רק לפני מספר חודשים דיווחנו כי רשויות החוק עצרו שלושה גברים בחשד שגנבו סחורה בשווי העולה על 150 אלף דולר ממספר סניפי 'הום דיפו'.

לפי החשד, השלושה, לואיז דלסנצ'ה בן ה-31, אוורדו קאריו בן ה-39 ואגוסטין גרפיאז בן ה-26, מעורבים בכנופיה מסוכנת שפעלה בשנה האחרונה ברחבי דרום קליפורניה: "הם גונבים סחורה, בעיקר מסניפי 'הום דיפו' שונים במחוזות לוס אנג'לס, ונטורה, אורנג' וסן דייגו", הסבירו ב-CHP.

במשטרה הוסיפו אז כי החקירה נמשכת - ככל הנראה במטרה לאתר חשודים נוספים המעורבים בגל הגניבות. 

גל הפריצות אף הוביל לסגירת חנות בשד' ונטורה לצמיתות ע"י בעליה, לאחר שזו שוב נפלה קורבן לביזה.

מדובר ברשת Evette's Beauty Supply, ובעלת החנות הודיעה שהיא תסגור את כל חמשת הסניפים - כולל זה בטרזנה - לאחר שפורצים גנבו סחורה בשווי עשרות אלפי דולרים.

"זו הפעם השישית שבה פורצים לעסק, אני לא יכולה להמשיך ככה", אמרה איווט, בעלת הרשת.

YOU MIGHT ALSO LIKE