הורים וילדים מוסלמים יוצאים נגד תוכניות לימודים על קהילת הלהט"ב
בדיון במחוז ביה"ס במרילנד נשמעו כמה נאומים קשים, בהם אמא ביקשה לאפשר לה לחנך את ילדיה על פי אמונתה, ואחד הבוגרים אמר: "חופש הדת הולך ונשחק"

הורים מוסלמים לילדים בבתי ספר ציבוריים של מחוז מונטגומרי במרילנד, השתתפו בישיבת הנהלה ביום שלישי ונשאו נאומים על כך שילדיהם נאלצו ללמוד על נושאים הקשורים למיניות וקהילת הלהט"ב, בניגוד לרצונם.

"אנו כמוסלמים דוחים את הטענות שהפעולות שלנו לפי עקרונות אמונתינו, הן אמצעי מכוון לפגוע באחרים. למעשה, אנו רואים זאת כנקודה של קנאות, שיש כאלה שידאגו לקהילה שלנו ויגנו על זכותינו, רק אם אנחנו נטמע באורח חייהם ובדרכי החשיבה שלהם", אמרה סמירה מונשי.

"האמונה שלנו אינה מפלגתית ואנשינו אינם פרימיטיבים", המשיכה. "חלק מהחלום האמריקאי של אנשינו הוא שהם יוכלו להעביר את הערכים לילדים. אבל חברי מועצת בית הספר לעגו לערכים שלנו… בגלל שהם רוצים להביא לסיום החלום הזה".

מונשי הוסיפה שלהורים מוסלמים יש זכות בתיקון הראשון לחוקה, להעביר את הערכים שלהם לילדים שלהם. "אנחנו מבקשים שלפחות תהיה לנו בחירה, לא להיאלץ להשתתף בחגיגות או לנרמל דעות הסותרות את הדת שלנו".

האמא טענה שהילדים הציעירם ילמדו על הקהילה הלהט"בים, אבל בזמן המתאים כפי שההורים יחליטו. 

"אבל אנחנו מבקשים שהילדים שלא לא יידרשו בגיל כהה צעיר להאמין ברעיונות מסוימים של מגדר ומיניות, או שמערכת ביה"ס תתעקב להפנות את ילדינו נגד הערכים הדתיים שלנו".

בין הדוברים היה גם תלמיד חטיבה בשם סעד, שאמר: "אני כאן כדי לדבר על הזכויות שלי. הדת שלי מלמדת לכבד את כל הדתות ואת כל בני האדם וזכויותיהם. כך גם החוק של המדינה שלי".

בוגר ביה"ס, איבהרים, השתתף גם הוא בדיון ואמר כי הוא בא להעיד בשם הדודים הצעירים שלו. "למרות שהכנסת טקסטים ודיונים הקשורים לקהילת הלהט"ב ולטרנסג'נדרים עשויה לתמוך במשימה של הכלה… אני לא מאמין שבני הדודים שלי בכיתה א' ובכיתה ג' מוכנים לקרוא ולדון בנושאים כאלה".

בוגרת אחרת, יסמין, אמרה: "חופש הדת הוא זכות אדם בסיסית המגנה על מצפונם של כל האנשים. זה מאפשר לנו לחשוב, להביע ולפעול על פי מה שאנחנו מאמינים עמוקות. אבל ברחבי העולם ובארה"ב, החופש הזה הולך ונחשק".

YOU MIGHT ALSO LIKE