שובה של המלריה לארה"ב: האם יש קשר לביל גייטס?
קונספירציות החלו לצוץ ברשתות החברתיות לגבי יתושים מהונדסים גנטית ששוחררו במימון קרן ביל ומלינדה גייטס - הקושרים אותם למקרי המלריה שזוהו לאחרונה לראשונה זה 20 שנה

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן פרסם כי לראשונה זה 20 שנה, זוהתה הדבקה של מחלת המלריה על ידי יתושים. עם הפרסום, צצו קונספירציות הקושרות את ביל גייטס לנושא.

כאמור, ה-CDC פרסם ביום שני כי לפחות חמישה מקרים של מלריה - ארבעה בפלורידה ואחד בטקסס - זוהו בחודשיים האחרונים, וזו הפעם הראשונה שהמחלה מתפתחת בתוך שטח ארה"ב מאז שנת 2003. עד כה, כל מקרה של מלריה במדינה היה בקרב אנשים שחזרו ממדינות אפריקה או אסיה. 

(צילום: Getty Images)

והקונספירציות לא איחרו לבוא. 

משתמש בטוויטר כתב: "אז תנו לי להבין. ביל גייטס משחרר יתושים GMO בפלורידה ובטקסס, וכעת, לראשונה מזה 20 שנה, יש במדינות האלה יתושים שמעבירים מלריה??? האם זה נכון?".

לציוץ התלוותה "הערה" שציטטה את ה-CDC והסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, אשר "העריכו את הסיכון הפוטנציאלי של שחרור יתושים מהונדסים גנטית לקהילות, ונקבע שאין סיכון לאנשים, לבעלי חיים או לסביבה".

ההתייחסות ליתושים מהונדסים גנטית קשורה כנראה לסרטון שהופץ בחודש מרץ האחרון, המראה יתוש עם מספר סידורי על גופו לכאורה ששוחרר בטבע כחלק מניסוי שממומן על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס. 

למרות שהסרטון אומת כמזויף על ידי סוכנות הידיעות AP, הקרן של גייטס אכן קשורה ל"כונן גנים" שהותקן במין יתוש המעביר מלריה שהופך את הנקבות לעקרות. 

משתמש אחר בטוויטר כתב: "זה חייב להיות צירוף מקרים שבין השנים 2003 ו-2023 לא היה מקרה של מלריה שהתפשט על ידי יתושים… ובמקביל מגיעה חברה במימון של ביל גייטס כדי לפתור בעיה שלא הייתה קיימת, ופתאום במקומות המדויקים שבהם שוחררו היתושים יש התפרצות של מלריה".

אל מול הטענות הללו, היו גם ציוצי נגד. "מדובר בהשערות פרועות לחלוטין ודיסאינפורמציה שקשורות למקרים האחרונים של מלריה, הטוענים שיתושים מהונדסים גנטית ששוחררו על ידי ארגון במימון גייטס, וכמובן שלגייטס יש חיסון נגד מלריה… מדובר בקונספירציה אחת גדולה".

YOU MIGHT ALSO LIKE