מנהלת ה-CDC מזהירה: ארצות הברית לא מוכנה למגפה הבאה
כאשר אין מספיק עובדי בריאות או מדענים מיומנים, וכאשר מערכות ציבוריות עדיין עובדות עם פקסים - ישנו חשש כבד שהמגפה הבאה לא תתנהל טוב יותר מזו שכבר מאחורינו

ד"ר רושל ולנסקי עומדת לסיים את תפקידה כמנהלת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, ואחרי שניווטה את ארצות הברית במהלך מגפת הקורונה - כעת היא טוענת שהמדינה ממש לא מוכנה למגפה הבאה.

(צילום: Shutterstock)

ולנסקי בת ה-54 פרסמה ביום שלישי מאמר דעה ב'ניו יורק טיימס', שם כתבה: "עשורים של אי השקעה בבריאות הציבור, גרמו לכך שארצות הברית לא הייתה מוכנה למגפה עולמית".

"כמה הערכות מצביעות על כך שיש מחסור של 80,000 עובדי בריאות הציבור ברחבי ארה"ב כדי לענות על צרכי בריאות הציבור הבסיסיים… למעבדות הלאומיות חסר ציוד חדיש וגם מדענים מיומנים שיעבדו איתן", המשיכה הד"ר, שהזכירה גם כיצד מערכת הבריאות הציבורית עדיין מסתמכת על טכנולוגיה מיושנת משנות ה-80, כמו מכשירי פקס.

בשנת 2020, למשל, בשיא המגפה וההיסטריה, מחלקת הבריאות של אוסטין בטקסס קיבלה יותר מ-1,000 פקסים ביום המפרטים את תוצאות בדיקות הקורונה.

המידע מאותם פקסים היה צריך להיות מוזן ידנית למסד הנתונים של המחלקה לפני שאנשים יכלו לקבל את התוצאות. "זה כמו טכנולוגיה של עולם שלישי. רוב הצעירים אפילו לא יודעים מה זה מכשיר פקס", אמרה נציבת מחוז טראוויס, ברידג'ט שיאה. 

(צילום: רויטרס)

לכן ארצות הברית חייבת להתכונן לבלתי נמנע, הזהירה ולנסקי: "השאלה היא לא אם יהיה איום נוסף על בריאות הציבור, אלא מתי".

פקידי בריאות ציבור אחרים הדהדו את אותם דברים לא פעם. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר תאודרוס אדנהום ג'ברה-יסוס, אמר לאחרונה:

"כשהמגפה הבאה תגיעה - והיא תגיעה - עלינו להיות מוכנים להגיב באופן החלטי, קולקטיבי ושוויוני. האיום של וריאנט אחר של הקורונה שגורם לעליות חדשות של מחלות ומוות, נותר בעינו - וכך גם איום מפתוגן אחר עם פוטנציאל קטלני עוד יותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE