מיליארדר יהודי נהרג בתאונה במירוץ מכוניות - ביום הולדתו ה-70
ג'יימס קראון, דמות מאוד מוכרת בעולם העסקים, השתתף במירוץ מכוניות בקולורדו ונהרג לאחר שהתנגש במחסום. נסיבות האירוע עוד נבדקות

איש העסקים המיליארדר ג'יימס 'ג'ים' קראון, מת ביום ראשון בתאונת שאירעה במהלך מירוץ מכוניות בפארק ספורט מוטורי בקולורדו - באותו היום בו הוא חגג את יום הולדתו ה-70.

(צילום: Getty Images)

קראון, ששימש כחבר מועצת המנהלים ב-JPMorgan מאז שנות ה-90 ובג'נרל דיינמיקס, נהרג כשהמכונית התרסקה במחסום המסלול, בפארק 'אספן מוטורספורט' בוודי קריק. 

"סיבת המוות הרשמית תתקבל לאחר הנתיחה, אם כי ניכרת טראומות מרובות בגוף", אמר משרד חוקרי המוות של מחוז פיטקין בהודעה לעיתונות. 

קראון היה המנכ"ל והנשיא של העסק המשפחתי שלו, חברת ההשקעות Henry Crown and Company, שממנה ירש את ההון שלו שהוערך בכ-10.2 מיליארד דולר. הוא גם שימש כמנהל שותף של חברת Aspen Skiing Co, וחילק את זמנו בין שיקגו, מקום מגוריו הראשי, לקולורדו.

מנכ"ל JPMorgan Chase, ג'יימי דיימון, מסר בהצהרה: "אנחנו שולחים את התנחומים העמוקים שלנו למשפחתו של ג'ים וליקיריו במהלך התקופה הקשה הזאת. המחשבות שלנו עם כל מי שהכיר ואהב את ג'ים, כמוני. הוא היה חלק בלתי נפרד מג'יי פי מורגן צ'ייס ומהחיים שלנו, והנוכחות שלו תחסר לנו מאוד".

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה מינה את קראון לחבר במועצת המודיעין המייעצת שלו בשנת 2014, וראה בו כ"חבר יקר". אובמה ואשתו מישל פרסמו גם כן הצהרה: "ג'ים היה עמוד התווך של שיקגו, קול בולט בקהילה היהודית, ומנהיג אזרחי אמיתי שאהב את העיר שלנו… היה אכפת לו מאוד משיקגו והוא הפך אותה למקום שבו כולם יכולים לשגשג, לא משנה מי אתה או לאיזה חלק בעיר אתה קורא בית".

"הווא היה הרבה יותר ממנהיג עסקי או אזרחי, והוא ייזכר בתור בן, בעל, אבא, אח וחבר דינמי ומסור מאוד. אנחנו פשוט ברי מזל שהכרנו אותו", הוסיפו הזוג אובמה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE