מזג אוויר חריג באינדיאנה: טורנדו הרסני וברד בגודל של כדורי בייסבול
המערכת הסוערת ממשיכה לכיוון וושינגטון הבירה, וכ-90 מיליון אמריקאים נמצאים תחת אזהרת מזג אוויר מסוכן. במקביל, מדינות דרום ארה"ב נמצאות תחת חום כבד

חלקים ממרכז אינדיאנה נפגעו ממזג אוויר קשה ביותר, כולל סופות טורנדו הרסניות, ברד בגודל עצום ורוחות חזקות שעקרו עצים והפילו קווי חשמל שהשפיעו על יותר מחצי מיליון תושבים. 

(צילום: רויטרס)

מחוז ג'ונסון הוא אחד האזורים שספג את עיקר הסערות ה"אימתניות" שהכו במדינה ביום ראשון, כאשר השריף דואן בורגס אמר לרשת החדשות המקומית שכמה שכונות 'ניזוקו ואף נהרסו'.

הרשויות מסרו כי בינתיים ישנו הרוג אחד מהסופה. מנהל EMA של מחוז מרטין אישר לחדשות ABC כי אם אחד נהרג לאחר שהטורנדו הרס את הבית שלו. אשתו של הגבר פונתה לבית החולים עם חבלות קשות. 

"הנזק מכסה שטח גדול מאוד. כמה שכונות ובתים נפגעו ואף נהרסו", אמר השריף בורגס, שהתחנן מהציבור שלא להגיע לאזור כדי לא לחבל במאמצי הרשויות. 

לפחות שתי סופות טורנדו אושרו באינדיאנה. הסופה הקשה פגעה קשות בקווי החשמל וניתקה יותר מ-700,000 לקוחות. הרשויות פועלות בשטח כדי לתקן את הבעיה. 

גולשים ברשתות החברתיות פרסמו סרטונים של סופת הטורנדו רבת העוצמה שזרעה הרס בגרינוויד שבמחוז ג'ונסון, כאשר משתמש בטוויטר כתב כי הסופה "קרעה בניינים כמו קיסמים, והפסולת נזרקה מאות מטרים לאוויר".

הסערה הקשה הביאה איתה גם ברד עצום, כאשר גולשים תיארו אותו בגודל של כדורי בייסבול. 

בינתיים, אינדיאנה עדיין נמצאת תחת אזהרת סערה לפחות עד יום שני - כך גם קנטקי ואוהיו. מספר האמריקאים שנמצאים תחת איום מזג אוויר חמור עבור יום שני עומד על לפחות 86 מיליון. 

עד יום שני בערב, המערכת הקשה תעבור גם דרך וושינגטון הבירה, בולטימור ופילדלפיה, ותביא לגשם כבד, ברקים ופוטנציאל לרוחות חזקות ומזיקות, ואף סופות טורנדו בודדות.

במקביל, חום כבד ומסכן חיים ממשיך לפקוד חלק גדול מדרום ארה"ב, כאשר התרעות ואזהרות חום פורסמו ל-50 מיליון אמריקאים מאריזונה ועד טנסי.

YOU MIGHT ALSO LIKE