הבינה המלאכותית מובלת ע"י אידיאולוגיה פרוגרסיבית: "כולם צריכים לדעת מה הדמוקרטים זוממים"
מסמך מדאיג שפורסם לאחרונה מפרט את המהלכים של הדמוקרטים-ליברלים, שמשתלטים על ה-AI עם אידיאולוגיה פוליטית "שיכולה להשתלט על העולם… זה מאוד מפחיד"

ארגון שמרני מאשים את הבית הלבן וגורמים דמוקרטים ליברלים בעלי כוח, במזימה שמטרתה לגרום לבינה המלאכותית לקדם woke. 

(צילום: Shutterstock)

הקרן האמריקאית ללקיחת אחריות (AAF) הצביעה על תוכניות ציבוריות להכשרת מערכות בינה מלאכותית שיהיו כוללניות יותר ורחוקות מ"הטיות מזיקות" או "אפליות אלגוריתמיות" - מה שלטענת הארגון מדובר ב"השתלטות על ה-AI" על ידי אידיאולוגיה פוליטית "שיכולה להשתלט על העולם".

"המאמצים של ממשל ביידן לגרום לבינה המלאכותית להיות woke, הם מאוד מפחידים. הסיכוי ש-AI תהיה בשליטת השמאל, היא באמת אורווליאנית", אמר נשיא הקרן, טום ג'ונס, בעודו מתייחס לספר הדיסטופי של ג'ורג' אורוול, 1984. 

"ג'ונס המשיך: "זו רק עוד דוגמה לאופן שבו woke לא מפספסת הזדמנות להחזיק בשלטון. כל האמריקאים צריכים לדעת על מה ביידן ומקורביו זוממים". 

ה-AAF הצדיק את החששות שלו על ידי ציטוט ארבע אסטרטגיות ציבוריות שאושרו לאחרונה על ידי הדמוקרטים.

הראשונה היא 'התוכנית למגילת זכויות בינה מלאכותית', שפורסמה על ידי משרד המדע והבית הלבן באוקטובר האחרון. היא מזהירה מפני "אפליה אלגוריתמית", שבה מערכות טכנולוגיות מתייחסות לאנשים בצורה שונה על סמך גזע, מין או מאפיין אחר. 

כדי להימנע מכך, התוכנית ממליצה על צעדים כדו "הערכות צדק יזומות כחלק מתכנון המערכת". 

(צילום: Getty Images)

השנייה היא התוכנית האסטרטגית למחקר ופיתוח AI, שפורסמה במאי. גם היא מזהירה כי "מערכות AI נוטות 'להזות' על הטיות שמגיעות מתכנים לא מסוננים מהאינטרנט", וקוראת לאמצעי הגנה ומחקר כדי להבין "כיצד AI יכולה להפחית אי שוויון הנובע מהטיה מערכתית, מבנית ואינדיבידואלית".

צעד נוסף ומדאיג, על פי ה-AAF, הוא מינויה של מרים פוגל ליו"ר הוועדה הלאומית המייעצת ל-AI, זאת לאחר שכיהנה כנשיאת EqualAI, השואפת "להפחית הטיה לא מודעת ב-AI ולקדם בינה מלאכותית אחראית".

לבסוף, הקרן הצביעה על מסגרת SAFE Innovation של מנהיג הסנאט צ'אק שומר, אשר מזהירה של-AI יש פוטנציאל דיסאינפורמציה מוגברת' ול'הגברה של הטיה'.

ה-AAF הזהיר במסמך: "אם המאמצים הללו יימשכו ללא הפרעה, בקרוב נתעורר לעולם שבו רעיונות שמאלניים מקודמים בשם המאבק ב'הטיה'. עולם שבו ה-AI יקח החלטה מי יקבל טיפול בביה"ח או מי יתקבל לעבודה ויפוטר על בסיס צבע עור, במקום נתונים אמיתיים, זאת בשם 'הכללה'. עולם שבו כל מי שלא על הסיפון עם האג'נדה של woke נותר בחוץ, בחושך".

YOU MIGHT ALSO LIKE