רוב גדול של האמריקאים ממורמרים על המצב במדינה
למעלה מ-70 אחוז אמרו שהאומה צועדת בכיוון הלא נכון - כך עולה מסקר שפורסם ביום ראשון. אותן תחושות קשות עלו בשנת 1992 ו-2008, כאשר הדמוקרטים החליפו את הרפובליקנים בשלטון

על אף שהבחירות לנשיאות ייערכו רק בעוד כשנה וחצי, המירוץ מתחיל להתחמם וכך גם הציבור בוחן יותר את השטח. 

ועל פי סקר שפורסם ביום ראשון על ידי חדשות NBC, נמצא כי 74 אחוזים מהמצביעים האמריקאים חושבים שארצות הברית הולכת בדרך הלא נכונה, בעוד שרק 20 אחוזים חושבים ההפך.

בפעם האחרונה שהמצביעים היו כל כך ממורמרים על הלך הרוח של האומה, היה בשנת 1992 וב-2008. המנחה צ'אק טוד מ-NBC ציין כי באותן שנים היו חילופי שלטון מפלגתיים בבית הלבן, כאשר הדמוקרטים - ביל קלינטון וברק אובמה - נכנסו לחדר הסגלגל במקום הרפובליקנים.

וכך, אותו סקר שפורסם ביום ראשון האחרון הציג תחושות דומות עם הנשיא הדמוקרטי הנוכחי ג'ו ביידן, שהחליף את דונלד טראמפ הרפובליקני.

התוצאות מצביעות על כך שטראמפ מחזיק ביתרון הולך וגדל על פני רון דה-סנטיס בכל הנוגע בהובלת המפלגה הרפובליקנית, אם כי למושל פלורידה יש יותר סיכוי לנצח את הנשיא ביידן בבחירות הכלליות. ביידן מוביל על טראמפ בכשלושה אחוזים, אבל נמצא בתיקו אל מול דה-סנטיס. 

אך נראה שהאמריקאים רוצים להוציא את הנשיא וקודמו מהמירוץ, כאשר 68% מהמצביעים אמרו שהם מודאגים מבריאותו של ביידן בן ה-80, ו-55% אמרו את אותו הדבר כלפי טראמפ בן ה-77. וכך, למרות שטראמפ מוביל במרוץ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, רוב מצביעי המפלגה מעדיפים לראות מנהיג חדש. 

ולא רק מנהיג חדש, נראה שהמצביעים הרפובליקנים נסוגים מקווי המפלגה, כאשר 61% מסתייגים מהפסיקה שעברה בבית המשפט העליון בשנה שעברה אשר מבטלת את ההגנה הפדרלית להפלות, בעוד שרק 36% תומכים בכך. 

הסקר של NBC נערך בין ה-16 ל-20 ביוני, שבוע לאחר שחבר מושבעים פדרלי הגיש כתב אישום פלילי נגד טראמפ בגין טיפול לא נכון במסמכים מסווגים. הסקר כלל 1,000 מצביעים רשומים.

YOU MIGHT ALSO LIKE