מחאה ניאו-נאצית מכוערת מחוץ לבית חב"ד בג'ורג'יה - ביום שבת
חברי הארגון האנטישמי 'הליגה להגנת הגויים' הגיעו למוסד היהודי ביום הקדוש לדת, והניפו צלבי קרס - זאת יממה אחרי הפגנה דומה מחוץ לבית הכנסת 'טמפל בית ישראל'

קבוצה של ניאו-נאצים התאספו ביום שבת מחוץ לבית חב"ד בג'ורג'יה, והניפו דגלים עם צלבי קרס ותעמולה אנטישמית וקונספרטיבית אחרת. 

(צילום: מתוך פייסבוק)

כמה מחברי הארגון 'הליגה להגנת הגויים', קבוצה אנטישמית מוכרת הנוטה לעשות פרובוקציות מכוערות, נעמדו מחוץ לבית חב"ד במריאטה, פרבר של אטלנטה. 

סטיוארט לוי, שהיה בבית חב"ד בזמן ההפגנה, אמר לתקשורת המקומית: "זה היה הדבר הכי מפחיד שראיתי בכל חיי. אני בהלם, ממש בהלם לראות את זה כאן. רמת הבורות שיש שם, הנרטיב שהם מקדמים, וכמות המידע הלא נכון שיש להם - זה פשוט מפחיד".

מי שעומד בראש הארגון האנטישמי הוא ג'ון מינדאו השני, והוא היה זה שהוביל את המחאה מחוץ למוסד היהודי - זאת יום לאחר שהואשם בהפרת סדר ובהפרעה ציבורית מול 'טמפל בית ישראל', בית כנסת בעיר מייקון, ג'ורג'יה. 

מינדאו נעצר לאחר שצעק גסויות מחוץ לבית הכנסת, ולא הפסיק לעשות כך על אף שהרשויות ביקשו ממנו לעזוב את המקום. אבל כבר בשבת בבוקר הוא שוחרר מבית הכלא במחוז ביב, ומשם הלך ישירות לבית חב"ד.

אך התושבים המקומיים לא עמדו מנגד, ויממה אחרי ההתפרעות במייקון - מאות אנשים התאספו מחוץ לבית הכנסת כדי להראות סולידריות עם הקהילה היהודית.

"זה ברור שלא מדובר בתושבי מייקון, כי לנוצרים, יהודים ולדתות שונות אחרות יש דו קיום בעיר הזאת, לנצח", אמר מייק קפלן, שמשפחתו מתפללת בבית הכנסת כבר חמישה דורות.

"הקהילה הזו הוקמה בשנת 1859, ומעולם לא קרה לנו דבר כזה. אנחנו יותר אסירי תודה על התגובה של התושבים מאשר העצב על מעשיהם של המעטים שהגיעו אל העיר כדי להפיץ שנאה", הוסיף קפלן.

עוד לפני שתי ההפגנות מחוץ למוסדות היהודים, ביום שישי בבוקר תושבים בעיר וורנר רובינס התעוררו כאשר מחוץ לביתם הושלחו פליירים אנטישמיים בשקיות ניילון. אחד התושבים סיפר לתקשורת כי "היה לנו אחד בחניה, ואחד מול הבית שלנו בתיבת הדואר". 

הליגה נגד אנטישמיות (ADL) פרסמה הצהרה והזכירה כי הארגון 'הליגה להגנת הגויים' הוא "רשת של אנשים המחוברים באנטישמיות הארסית שלהם". 

מנהל סניף ADL בדרום מזרח אמר כי "זו מגמה מטרידה שעולה בחמש השנים האחרונות. בין 2021 עד 2022 ראינו עלייה של יותר מ-60% בתקריות האנטישמיות במדינת ג'ורג'יה. מבחינה לאומית, בשנה שעברה נרשם שיא של כל הזמנים בתקריות האנטישמיות". 

YOU MIGHT ALSO LIKE