חצי מהקמעונאים עזבו את מרכז העיר של סן פרנסיסקו - והמגמה צפויה להימשך
לא סתם כמעט 80% מהתושבים מאמינים שהעיר נמצאת במסלול הלא נכון, שכן מאז שנת 2019 נסגרו 47 אחוזים מהעסקים, וכמעט כל שבוע חנות נוספת מודיעה על עזיבתה

ההתדרדרות המהירה והמציאות העצובה בסן פרנסיסקו ממשיכה לעשות כותרות ברחבי ארצות הברית, עם רמות פשיעה גדולות, רחובות מלאים בהומלסים, וקמעונאים שפשוט נוטשים בזה אחר זה. 

(צילום: Getty Images)

מאז ינואר 2022, לפחות 22 עסקים בעלי שם גדול בארה"ב ובעולם סגרו או הכריזו על התוכנית לעזוב את האזור שמסביב ליוניון סקוור. זה כולל את בננה רפבליק, אנתרופולוגי, גאפ ועוד.

מאז שנת 2019, 47 אחוזים מהעסקים באזור נסגרו. ובכלל, לפני שנגיף הקורונה נכנס לחיינו, ביוניון סקוור פעלו כ-203 קמעונאים, אבל נכון למאי השנה - נותרו רק 107. 

והנהירה החוצה רק נמשכת. לפני כשבוע נערכה ההקרנה האחרונה בבית הקולנוע סינמרק, וב-1 ביולי ייסגרו החנויות נורדסטרום, קוקו רפבליק, אולד נייבי ואפילו חברת התקשורת AT&T.

יתרה מכך, מרכז הקניון ווסטפילד הכריז בשבוע שעבר כי יסגור את שעריו, כאשר מפעיל הקניון ציטט את התנאים "המתאגרים" במרכז, בהם צניחה במכירות ותנועת אנשים נמוכה. חברת האם של ווסטפילד, Univail-Rodamco-Westfiels, שבסיסה בפריז, אמרה שהמצב מוכיח את "התנאים הלא בטוחים ללקוחות, לקמעונאים ולעובדים" במרכז העיר. 

בינתיים, כ-77% מתושבי סן פרנסיסקו מאמינים שהעיר נמצאת במסלול הלא נכון, ורק 30 אחוזים מרגישים בטוחים בלילות במרכז העיר. כך לפי סקר שנערך בחודש מאי בחסות לשכת המסחר של העיר.

הבעלים של שניים מהמלונות הגדולים בעיר - הילטון ופארק 55, הודיע בשבוע שעבר שיפסיק את תשלומי המשכנתא. 

אחת הסיבות למצב הקשה הוא משבר הסמים. הקבוצה Mothers Against Drug Addiction and Deaths הציבה בשנה שעברה שלט חוצות ענק ביוניון סקוור בו נכתב שסן פרנסיסקו "מפורסמת בכל העולם בזכות המוח שלנו, היופי, ועכשיו - הפנטניל הזול".

מנתונים שפרסמה המשטרה המקומית, הפשיעה ליד קניון סן פרנסיסקו סנט גדלה מעט בשנת 2023, בהשוואה לשנה שעברה. המספר של עבירות חמורות באזור טנדרלוין גדל ב-1.4 אחוזים, בעוד שאירועי הגניבות זינקו ב-5.6%. 

YOU MIGHT ALSO LIKE