בשורה מהפכנית: ארה"ב מתחילה למכור בשר שגדל בתנאי מעבדה
הממשל הפדרלי אישר סופית להתחיל לשווק לציבור הצרכנים בשר מתורבת שפותח מתאים שנלקחו מעוף או פרה. בכך, ארצות הברית תהפוך למדינה השנייה בעולם שתמכור נתחי בשר כאלה

בשר מתורבת, כלומר שנוצר בתנאי מעבדה, יימכר בקרוב לראשונה לצרכנים בארצות הברית - כאשר הממשלה הפדרלית תעניק אישור לשני עסקים נפרדים להציע את מוצרי העוף שלהם לאנשים. 

(צילום: Getty Images)

גם Upside Foods וגם Good Meat מסרו ביום רביעי שהם קיבלו אישור ממשרד החקלאות האמריקאי לייצר ולמכור עוף שפותח מדוגמיות של תאי בעלי חיים במיכלי מתכת.

משמעות המהלך היא שארצות הברית הופכת למדינה השנייה בעולם, אחרי סינגפור, שמאפשרת מכירה של בשר שגדל מתאי בעלי חיים ולמעשה נוצר במעבדה - מה שמהווה בשורה עצומה עבור החיות והסביבה. 

ג'וש טטריק, מנכ"ל Good Meat, אמר כי האישור הפדרלי הוא "רגע גדול עבור החברה שלנו, התעשייה ומערכת המזון". מאז שנת 2020, החברה שלו מוכרת את עוף הגדל בתנאי מעבדה בדוכני רוכלים, קצבים ומסעדות בסינגפור.

מעבר למכירה מסחרית של בשר מתורבת בארצות הברית "תשנה באופן מהותי את האופן שבו הבשר מגיע לשולחן שלנו", אמרה אומה ולטי, מנכ"לית Upside Food. 

"זהו צעד ענק קדימה לעבור עתיד בר-קיימא יותר, כזה שמשמר את הבחירה ואת החיים. אנחנו מתרגשים להשיק את העוף שלנו, ולא יכולים לחכות שהצרכנים יטעמו מהעתיד".

(צילום: Good Meat)

האישור של משרד החקלאות האמריקאי עבור שתי החברות להוציא את הסחורה לשוק הציבורי הגיע אחרי שהן קיבלו את החותמת ממנהל המזון והתרופות האמריקאי. 

חשוב לציין שהמוצרים החדשים שישווקו אינם צמחוניים, אלא מדובר בבשר שגדל בסביבה הדומה יותר לתעשיית התרופות מאשר למגזר המזון. בפועל, גרידה של תאים נלקחת מהחיה, כמו פרה או תרנגולת, ולאחר מכן הן מתרבות לנתחי בשר. 

תומכי מגזר הבשר המתורבת טוענים כי הדבר עדיף על תעשיית בעלי החיים המוכרת, בין היתר בגלל רווחת בעלי החיים, ההשפעה ההרסנית שיש לייצור בשר על הסביבה בגלל פליטת גזי חממה, כריתת יערות וזיהום אוויר ומים. 

עם זאת, המבקרים מצביעים על המשאבים המיוחדים והאנרגיה הנדרשת לייצור הבשר, להן תהיה השפעה משמעותית. 

בינתיים, העוף של Upside Food יושק בבר קרן בסן פרנסיסקו, בעוד שהמוצר של Good Meat יימכר במסעדה בוושינגטון, ששמה טרם פורסם.

YOU MIGHT ALSO LIKE