אסון צוללת הטיטניק: בן ה-19 פחד להצטרף לטיול - אבל עשה זאת בשביל אבא שלו
הסטודנט הבריטי התגבר על החששות שלו כדי לשמח את אביו לקראת יום האב הבינלאומי, שהיה "נלהב מאוד מהטיול". לבסוף הם הפכו לשניים מחמשת הקורבנות שנהרגו ב"פיצוץ הקטסטרופלי"

הסטודנט הבריטי שנהרג בטרגדיית צוללת הטיטניק היה "מבועת" מהטיול למעמקי האוקיינוס, אך הצטרף רק כדי לשמח את אבא שלו עבור 'יום האב'. 

שאהזאדה דאוד ובנו סולימן 

איש העסקים הפקיסטני-בריטי שאהזאדה דאוד ובנו סולימן בן ה-19, הם שניים מחמשת הקורבנות שהוכרזו כהרוגים לאחר שצוללת אושיין-גייט חוותה "פיצוץ קטסטרופלי" במרחק של כ-500 מטרים בלבד מאוניית הטיטניק השקועה, שהפכה ליעד תיירותי. 

אזמה דאוד, דודתו של סולימן בן ה-19 שהיה סטודנט לעסקים באונ' סטרטלקייד שבגלאזגו, סיפרה לחדשות NBC כי האחיין שלה אמר שהוא "לא כל כך מוכן לזה", אבל הרגיש שהוא חייב להצטרף לצוללת רק כדי לרצות את אבא שלו, שהיה "נלהב מאוד מהטיול" מתחת למים אל עבר הספינה ששקעה בשנת 1912.

"אני חושבת על סולימן, שהוא בסך הכל בן 19, שם למטה, מתנשם בכבדות… זו מחשבה משתקת. אני בעצמי מתקשה לנשום כשאני חושבת עליהם. זה לא דומה לשום דבר שחוויתי אי פעם", אמרה הדודה בראיון מביתה באמסטרדם. 

"אני מרגישה שאני נמצאת בסרט ממש גרוע, עם ספירה לאחור, אבל לא יודעת עבור מה אני סופרת לאחור", הוסיפה. 

ההכרזה על מותם של החמישה הגיעה אחרי שהתקשורת עם הצוללת אבדה ביום ראשון. מפקד משמר החופים האמריקאי הצהיר על הסוף הטרגי, וחשף כי כלי השיט חווה "פיצוץ קטסטרופלי" והרג מיד את כל מי שהיה על הסיפון. "בשם משמר החופים וכל הפיקוד המאוחד, אנחנו מוסרים את תנחומינו למשפחות". 

מימין לשמאל: פול הנרי נרג'ול, סטוקטון ראש, האמיש הארדינג

הקורבנות הנוספים באסון המצער הם מנכ"ל אושן-גייט סטוקטון ראש, ותיק בצי הצרפתי פול הנרי נרג'ול, והמיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. כל אחד מהם שילם לפחות 250,000 דולר עבור הטיול במעמקי האוקיינוס. 

נשיא מועדון החוקרים בו היו חברים נרג'ול והארדינג, פרסם הודעה בה אמר שהשניים נמשכו לחקר "בשם המדע לשיפור האנושות". הוא הוסיף: "הלב שלנו נשבר. אני כל כך מצטער שאני צריך למסור את החדשות הטרגיות האלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE