נחשף: בכמעט כל מדינה בארה"ב חי מיליארדר - וזה השווי של כולם ביחד
חוץ מאלסקה, דלאוור ומערב וירג'יניה, בכל שאר 47 המדינות בארצות הברית יש לפחות אדם אחד עם הון בעל תשע ספרות. בקליפורניה יש הכי הרבה מיליארדרים

בכמעט כל מדינה בארצות הברית יש מיליארדר אחד לפחות, כאשר העושר הקולקטיבי של העשירים האמריקאים עלה ל-1.5 טריליון דולר.

ניתוח של פורבס מצא שב-47 מכל 50 המדינות המרכיבות את ארצות הברית, חי מיליארדר אחד לפחות - זאת לעומת 44 מדינות בשנת 2019.

(צילום: Shutterstock)

לפי הנתונים החדשים שפורסמו, שלוש המדינות היחידות בהן אין אפילו תושב אחד שהעושר שלו מגיע לתשע ספרות, הן אלסקה, דלאוור ומערב וירג'יניה.

כאשר השווי הנקי עלה ל-1.5 טריליון דולר, בשנת 2019 העושר של המיליארדרים האמריקאים עמד על 875 מיליארד דולר. הסכום נחשב אז לשיא, אבל הוא מחוויר לעומת המספרים העדכניים.

הניתוח של פורבס מצא גם שמתוך 775 המיליארדרים שחיים בארצות הברית, יותר מ-60 אחוזים מהם גרים בקליפורניה. העשיר מביניהם הוא מייסד-שותף של גוגל, לארי פייג', ששווה 105 מיליארד דולר. 

בניו יורק חיים 130 מיליארדרים, בטקסס 73, ובמדינת הסאנשיין ישנם 92 מיליארדרים. 

האיש העשיר ביותר בחי בניו יורק, מייקל בלומברג - הבעלים של אמפריית התקשורת, יש שווי נקי של 94.5 מיליארד דולר. בלומברג כיהן גם כראש עיריית התפוח הגדול, ואף התמודד לנשיאות בשנת 2020. 

אבל בינתיים, טקסס היא הבית של האיש העשיר בארצות הברית ובעולם כולו - אילון מאסק, ששווה 230 מיליארד דולר. 

מנכ"ל טוויטר, טסלה ו-SpaceX, וחברות נוספות, עבר לאחרונה מקליפורניה לטקסס בטענה שמדינת הכוכב הבודד ידידותית יותר לעסקים, והוא מתגורר קרוב למפעל טסלה הממוקם באוסטין. 

(צילום: Shutterstock)

האיש השני העשיר בארה"ב, ג'ף בזוס עם 149 מיליארד דולר, חי בוושינגטון. 

נתון נוסף שהוזכר בדו"ח של פורבס, הוא הגיל הממוצע של התושבים העשירים בארצות הברית - שעומד על 73. הצעיר ביותר שנכנס לרשימה היוקרתית הוא היורש של וולמארט, לוקאס וולטון בן ה-36, שגר באילינוי. 

המבוגרת מבין העשירים היא תושבת מרילנד, אנט לרנר בת ה-93, שהיא אלמנתו של הבעלים של וושינגטון נשיונלס, טד לרנר. 

כמו כן, רוב המיליארדרים ברשימה עשו את ההון שלהם מארבע תעשיות עיקריות: פיננסים והשקעות, אופנה וקמעונאות, מזון ומשקאות וטכנולוגיה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE