חידוש החיפושים אחר מדלן מקאן: זה מה שהחוקרים מקווים למצוא
הרשויות הפורטוגזיות הונחו על ידי עמיתיהן בגרמניה לאסוף דגימות אדמה מאזור שומם הנמצא כ-45 ד"ק מאתר הנופש ממנו נחטפה הילדה הבריטית בשנת 2007

לפני כשבועיים, הרשויות הפורטוגזיות חידשו את החיפושים במאגר מים לאחר כעשור - בתקווה למצוא כיוונים חדשים בפרשת היעלמותה של מדלן מקאן הבריטית. 

כעת נחשף כי החוקרים, שהונחו להגיע למאגר המים על ידי הרשויות הגרמניות אשר מחזיקות בחשוד העיקרי - אספו דגימות מהאדמה כדי להשוות אותן עם לכלוך שנמצא בקרוואן של החשוד. 

כאמור, בסוף החודש שעבר כוחות מהמשטרה הפורטוגלית ועמיתים גרמנים ובריטים הגיעו לאזור שומם הנמצא במרחק של כ-45 דקות מפראיה דה לוז - אתר הנופש ממנו נעלמה מדלן בשנת 2007, כאשר הייתה בסך הכל בת 3. 

כעת מתברר כי החוקרים מאמינים ששם החשוד העיקרי כריסטיאן ברוקנר ביקר בימים שלאחר היעלמותה של הילדה הבריטית. 

המשטרה השתלטה על שטח של כ-15 מ"ר במאגר, וחפרה שמונה חורים עמוקים כדי לאסוף דגימות אדמה שנשלחו כבר לבדיקות משפטיות. על פי הדיווחים, החוקרים מצאו "מספר פריטים" במהלך החיפושים שיכולים להיות רלוונטיים או לא רלוונטיים. בין החפצים שנמצאו - רצועת חזייה, פיסות לבוש ופריטי פלסטיק. 

כעת, הרשויות מאמינות שיש להן את הסיכוי הטוב ביותר להוכיח שהקרוואן של ברוקנר היה באזור בזמן חטיפתה של מדלן. אם אכן הדגימות יציגו התאמה חיובית, ייתכן שהמשטרה תוכל לסגור על ברוקנר בן ה-45, שטרם הוגש נגדו כתב אישום וכמובן הוא מכחיש כל קשר לפרשה.

התובעים הגרמניים חיברו לראשונה את ברוקנר לאתר השומם בפורטוגל לאחר שתמונות, שלא פורסמו לציבור, קשרו אותו לאזור. מקור ששוחח עם החדשות אמר כי אם לא תמצא התאמה, זאת תהיה בסך הכל "נסיגה קלה" שכן "החוקרים נשארים מלאי תקווה" שיש בידיהם את האחראי לפרשה שזעזעה את כל העולם.

בימים האחרונים פורסמה אחת העדויות העיקריות שהובילו את המשטרה להאמין שברוקנר אחראי להיעלמותה של מדלן, שהחוקרים מאמינים שהיא מתה. 

ברוקנר מרצה עונש מאסר בגין אונס של תיירת אמריקאית כבת 70 בשנת 2005, באותו אזור של אתר הנופש בפורטוגל ממנו נעלמה מדלן. במהלך שהותו בכלא ברוקנר שלח מכתבים שמטרתם היו לנקות את שמו, בהם הוא טען כי הוא הפך לחשוד העיקרי בגלל שהמשטרה קיבלה עדות מחבר ותיק שסיפר על שיחה ביניהם.

אותה עדות מצביעה על שיחה בפסטיבל בספרד בשנת 2008: "זהה היה אז כאשר כריסטיאן העיר הערה על הילדה הנעדרת. כריסטיאן שאל אותי אם אני עדיין נוסע לפורטוגל, ועניתי שלא כי יש שם יותר מדי בעיות, משטרת פורטוגל מסתכלת עליי בגלל הילדה הנעדרת".

אותו עד המשיך וסיפר שאמר לברוקנר: "זה אכן מוזר שהיא נעלמה ללא עקבות", ואילו ברוקנר ענה לו: "כן, היא לא צרחה".

YOU MIGHT ALSO LIKE