תכסיס של דה-סנטיס? מטוס מהגרים נוסף נחת בבירת קליפורניה
המושל הדמוקרטי גווין ניוסום לעג למקבילו הרפובליקני בפלורידה וכינה אותו "איש קטן ופתטי", ואף איים עליו בתביעה משפטית באשמת חטיפה

מטוס מהגרים נוסף נחת בבירת קליפורניה, סקרמנטו, ביום שני - כאשר הגורמים הרשמיים בגולדן סטייט מאשימים את פלורידה. 

הטיסה שהמריאה מטקסס ועליה 20 מהגרים, היא השנייה אחרי מטוס פרטי עם 16 מהגרים שהגיע לגולדן סטייט ביום שישי. 

על פי הדיווחים, נראה שאותו קבל בעל קשרים בפלורידה אחראי להפעלת שתי הטיסות הללו. 

"סוכנים מיוחדים ממשרד המשפטים של קליפורניה נמצאים בשטח ויצרו קשר עם האנשים האלה", אמר הדובר של התובע הכללי של קליפורניה, רוב בונטה. 

הוא הוסיף: "נראה שהקבלן המפעיל את הטיסה שהגיעה היום הוא אותו קבלן שהטיס את המהגרים בשבוע שעבר. כפי שהיה במקרה של המהגרים שהגיעו ביום שישי, הם נשאו עמם מסמכים המעידים כי ההסעה שלהם לקליפורניה קשורה במדינת פלורידה".

ביום שני, לפני הגעת הטיסה, מושל קליפורניה הדמוקרטי גווין ניוסום לעג למקבילו הרפובליקני בפלורידה, רון דה-סנטיס, וכינה אותו "אדם קטן ופתטי" בשל מערובותו לכאורה בטיסה שנחתה ביום שישי.

"דה-סנטיס, איש קטן ופתטי שכמוך. זה לא מרתה'ס ויניארד. אישומי חטיפה?", איים ניוסום בציוץ שפרסם בטוויטר, שרמז על שימוש בחוק בקליפורניה הטוען לאחריות פלילית נגד אדם מחוץ למדינה שמעביר מישהו אחר לקליפורניה "בכוח או בהונאה". 

דבריו של ניוסום התייחסו גם לשני מטוסים המהגרים שנחתו בשנה שעברה במרתה'ס ויניארד, מסצ'וסטס, בהנחייתו של דה-סנטיס שניסה להדגיש את המשבר בגבול הדרומי. 

אותה קבוצה שהגיעה ביום שישי הייתה מורכבת מתושבי קולומביה וונצואלה, ולפי הדיווחים הם נלקחו מטקסס לניו מקסיקו, אז הועלו למטוס פרטי שנחת בקליפורניה. בהודעה לעיתונות, בונטה אמר כי מבקשי המקלט החזיקו בתיעוד "המתיימר להיות מטעם ממשלת מדינת פלורידה", והוסיף כי הגולדן סטייט "בוחנת תביעה פלילית או אזרחית פוטנציאלית נגד מי שהעבירו או סידרו את ההובלה של המהגרים הפגיעים האלה". 

מושל קליפורניה הדמוקרטי אמר כי המהגרים שהגיעו למדינתו ביום שישי "הושלכו על מפתן דלתה של כנסייה מקומית, ללא כל אזהרה מוקדמת".

YOU MIGHT ALSO LIKE