חברת תעופה מציגה תוכנית ניסיונית: הנוסעים יישקלו לפני הטיסה
חלק מנוסעי אייר ניו זילנד שימריאו בטיסות בינלאומיות מאוקלנד יתבקשו להישקל רגע לפני העלייה למטוס. לפני כשלוש שנים החברה ביצעה מהלך דומה בטיסות פנים

אייר ניו זילנד, חברת התעופה הלאומית של ניו זילנד, תבקש מנוסעיה בטיסות הבינלאומיות להישקל בטרם יעלו על המטוס, וזאת במסגרת פיילוט ניסיוני שנועד לייעל את צריכת הדלק של המטוסים.

אילוסטרציה (צילום: iStock)

ראשי אייר ניו זילנד הודיעו בשבוע שעבר שהפיילוט הניסיוני ייערך בטיסות בינלאומיות שימריאו מאוקלנד עד ה-2 ביולי. לפי ההערכות, כ-10,000 נוסעים יתבקשו להישקל לפני עלייתם למטוס.

בחברת התעופה הסבירו כי הטייסים צריכים לדעת את המשקל המדויק של המטוס כדי לייעל את צריכת הדלק, דבר שכמובן עשוי להיות מתורגם לירידת מחירים.

המהלך של אייר ניו זילנד מגיעה דווקא עכשיו מכיוון שנרשמה התאוששות מרשימה בכל הנוגע לכמות הנוסעים בטיסות בינלאומיות, וזאת לאחר מספר שנים שבהן חלה ירידה חדה בנוסעים בעקבות משבר הקורונה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

"כעת, כאשר הטיסות הבינלאומיות שבו לשגרה, הגיע הזמן שנוסעים בטיסות בינלאומיות יישקלו", אמרו באייר ניו זילנד.

אליסטר ג'יימס, בכיר בחברה, ניסה להרגיע את החששות של הנוסעים: "אנחנו יודעים שזו בקשה שעלולה להיתפס כמבהילה או מפחידה. אנחנו רוצים שתדעו שאיש לא יראה את המשקל שלכם, מלבד העובד שיכניס את הנתון למערכת". באייר ניו זילנד הדגישו כי הפיילוט הניסיוני לא ייערך בכל הטיסות, אך לא ציינו באיזו טיסות כן ניתן לצפות לכך. 

החברה ביצעה מהלך דומה ב-2021 כאשר החלה לבקש מנוסעים בטיסות פנים להישקל, ויש לכך תקדים גם בטיסות בינלאומיות. ב-2017, חברת התעופה הפינית פינאייר דרשה מהנוסעים להישקל לפני העלייה למטוס. בזמו הוסבר כי מדובר בצעד נחוץ מכיוון שהחברה פועלת לפי ממוצעי משקל שגובשו בסקר שמונה שנים קודם לכן.

YOU MIGHT ALSO LIKE