פייק ניוז בחסות קייב: זלנסקי פרסם סרטון ערוך של סנאטור אמריקאי - ורוסיה הוציאה נגדו צו מעצר
דבריו הערוכים של לינדזי גרהאם התפשטו כמו אש בשדה קוצים, ונראה שהרפובליקני אמר כי "רוסים מתים" זה "הכסף הטוב ביותר שארצות הברית הוציאה"

סערה גדולה התפתחה סביב סרטון ערוך ושקרי שפורסם על ידי משרדו של נשיא אוקראינה, בו נראה הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם מתגאה במותם של רוסים בזכות מימון אמריקאי.

בעקבות הסרטון, משרד הפנים הרוסי הכניס את גרהאם לרשימת המבוקשים שלו ולמעשה הוציא נגדו צו מעצר.

הסנאטור הגיע ביום שישי לביקור רשמי בקייב, שם הוא נפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי. 

בתום הביקור, משרדו של הנשיא האוקראיני פרסם בחשבון הטוויטר סרטון ערוך בן כעשר שניות, בו גרהאם נראה אומר כי "הרוסים מתים" ומוסיף בחיוך כי זה "הכסף הטוב ביותר שהוצאנו אי פעם".

רק לאחר זמן מה, משרדו של זלנסקי פרסם סרטון נוסף וארוך יותר, בו ניתן לראות כי דבריו של הסנאטור האמריקאי נאמרו בחלקים שונים בשיחה. 

הקרמלין מיד פרסם הצהרה המגנה את המקרה - ודוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, דחקה בגרהאם להוציא הודעה המבהירה את דבריו:

"אם הסנאטור גרהאם חושב שדבריו הוצאו מהקשרם על ידי המשטר האוקראיני, והוא לא באמת חושב את הדברים שהוצגו, אז הוא יכול לתת הצהרה בווידאו… רק אז אנחנו נדע: האם הוא חושב מה שאמר, או שמא זו הייתה הופעה של משטר קייב?".

אך בינתיים, הסרטון הערוך היטב הופץ ברחבי הרשתות החברתיות, שותף אינספור פעמים ועורר תגובות רבות - בין תמיכה לזעם. נציין כי בחלק מהסרטונים ששותפוף טוויטר הצמידה הבהרה כי הדברים שנאמרים על ידי גרהאם הוצאו מהקשרם.

גרהאם הגן על דבריו, ואמר כי הוא פשוט שיבח את רוחם של העם האוקראיני בהתנגדותם לפלישה הרוסית בסיעו של וושינגטון, והוסיף כי הוא הזכיר בפני זלנסקי ש"אוקראינה אימצה את המנטרה האמריקאית - לחיות חופשי או למות… זאת השקעה טובה עבור ארה"ב לעזור לשחרר את אוקראינה מפושעי מלחמה רוסים". 

אך מכיוון שהסנאטור לא גינה את הסרטון הערוך שפורסם על ידי קייב - הקרמלין החליט לנקוט בצעדים נגדו. ועדת החקירה של רוסיה, שהיא סוכנות החקירה הפלילית במדינה, פתחה בחקירה פלילית נגד גרהאם - אם כי היא לא פירטה באיזה פשע הוא נחשד.

עם פרסום צו המעצר, גרהאם פנה מיד לטוויטר וצייץ: "אני אענוד כאות כבוד את צו המעצר שהוציאה ממשלתו המושחתת והבלתי מוסרית של פוטין… לדעת שהמחויבות שלי לאוקראינה עוררה את זעמו של משטר פוטין, מביאה לי שמחה עצומה".

הסנאטור הרפובליקני המשיך: "לבסוף, הנה הצעה ל'חברים' הרוסים שלי שרוצים לעצור ולהעמיד אותי לדין על כך שקראתי למשטר פוטין פושע מלחמה: אני אעמוד בפני הסמכות השיפוטית של בית הדין הפלילי הבינלאומי, אם גם אתה תעשה זאת. בוא ותציג את התיק הטוב ביותר שלך. נתראה בהאג!". 

YOU MIGHT ALSO LIKE