משבר המהגרים: טקסס הכריזה על פלישה - וארגוני זכויות אדם טוענים לגזענות
ארגוני זכויות אדם טוענים שמבקשי המקלט אינם פולשים וכי הרטוריקה של גרג אבוט מובילה אנשי ימין קיצוני להתנהג באלימות. "מדובר בתכסיס פוליטי"

טקסס היא כנראה המדינה שהכי סובלת ממשבר המהגרים, לכן היא מאתגרת את השליטה הפדרלית בגבול הדרומי של ארה"ב עם ההגדרה של 'פלישה' - במה שפעילי זכויות מהגרים רואים כשפה גזענית. 

(צילום: AP)

מדיניות ההגירה נמצאת זמן רב בסמכות הממשל הפדרלי, כלומר שלטקסס אין את היכולת לקבל החלטות בפני עצמה כיצד לנהוג בגבול שלה. זאת מאז תיק ארה"ב נגד אריזונה בשנת 2012.

אבל החל מנובמבר 2022, המושל הרפובליקנ גרג אבוט הפעיל את סעיפי ה'פלישה' המצויים בחוקות טקסס וארה"ב - ובכך למעשה השווה את המהגרים בגבול לאויב זר ציבורי, מה שנתן לו את הכוח להחיל מדיניות גבול משלו. 

הארגון 'פרויקט זכויות האזרח של טקסס' תקף את המהלך של אבוט וכינה אותו "תכסיס פוליטי" - והוסיף: "לקרוא למהגרים 'פולשים' זה דבר מסוכן ביותר". 

הארגון מפעיל תוכנית בשם 'מעבר לגבול', ומנהל ההסברה שלה, רוברטו לופז, אמר: "אנחנו רואים כל כך הרבה אירועי ירי ועלייה בפשעי שנאה נגד מהגרים. כל זה קשור לרקטוריה שמשייכת אנשים שמנסים לחפש ביטחון. זה רק נותן הרבה אש לקבוצות מיליציות ולאנשים שמלאים בשנאה". 

אבוט הודיע לאחרונה שהוא מקים את 'כוח הגבול' שיאפשר לסוכנים "לעצור, לתפוס או לעצור אנשים שחוצים את גבול מקסיקו אל טקסס שלא כדין". 

כך המושל הסביר את יצירת מחלקת ביטחון הגבול החדשה: "הפעלתי את סעיפי הפלישה של חוקות ארה"ב וטקסס כדי לאפשר לטקסס לנקוט באמצעים חסרי תקדים ולהגן על המדינה שלנו מפני פלישה".

אך כאמור, ארגונים לזכויות מהגרים אומרים שמבקשי המשלט אינם פולשים, ושהרטוריקה של אבוט היא גזענית ומלהיבה לאלימות. 

הארגונים רואים בהכרזה שלו על הקמת הגבול, שעוד נמצאת בבדיקה בקונגרס, כמו גם מבצע 'הכוכב הבודד' אשר שולח מהגרים לערים דמוקרטיות-ליברליות כמו ניו יורק ושיקגו - כלא חוקתית.

YOU MIGHT ALSO LIKE